וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שטח מפעל התבלינים הראשון בארץ: מגדל מגורים בן 46 קומות

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 12:06

חברת מצלאוי מקדמת תכנית התחדשות עירונית במתחם הצלע ברמת גן הכוללת הקמת מגדל מגורים חדש בן 46 קומות ו-210 דירות חדשות. החברה חתמה על עסקה משולבת של קומבינציה עם בעלי קרקע פרטיים ופינוי בינוי

מפעל התבלינים ברמת גן. יח"צ,
מפעל התבלינים ברמת גן/יח"צ

חברת מצלאוי מודיעה היום (ב') על קידום תכנית התחדשות עירונית ברמת גן, על שטח מפעל התבלינים הראשון בארץ. התכנית מציעה הקמת מתחם מעורב שימושים למגורים, מסחר ותעסוקה, הכולל מגדל מגורים בן כ-46 קומות עם 210 יחידות דיור חדשות, כ-20% מהן דירות קטנות עד 70 מ"ר.

המתחם נמצא בין הרחובות הצלע והעמל. מלבד מגורים, במסגרת העסקה מצלאוי תבנה במתחם, שיתפרש על 5.5 דונם, 20,000 מ"ר שטחי משרדים וכ-700 מ"ר שטחי מסחר. בנוסף, תוקם גינה ציבורית בשטח של כ-2,400 מ"ר לרווחת הציבור, ויוקצה שטח חום לטובת עיריית רמת גן.

מדובר בפרויקט משולב בעסקת פינוי בינוי של כ-46 יח"ד קיימות ובצירוף 4 מגרשים פרטיים בשטח של כ-3 דונם שצורפו לתוכנית על פי דרישת העירייה. לפי מתווה העסקה, מצלאוי תפנה את 46 הדירות, ותצרף 4 מגרשים פרטיים סמוכים, שעל אחד מהם ישב בשנות ה-60 של המאה הקודמת המפעל הראשון בארץ ליצור תבלינים של משפחת מרקוביץ', שנסגר ב-1998 ונותר נטוש עד היום.

רמת גן וגבעתיים, מבט מהאוויר. ShutterStock
רמת גן וגבעתיים, מבט מהאוויר/ShutterStock

הפרויקט ממוקם בסמוך לצירים הראשיים בן גוריון, ז'בוטינסקי ואבא הלל ברמת גן, שבהם אזורי תעסוקה ומסחר, קניון איילון במרחק דקות נסיעה, וכן מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. לאזור נגישות תחבורתית גבוהה - תחנת הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל נמצאות במרחק נסיעה קצר, ואמצעי תחבורה ציבורית אחרים, לצד קרבה ליציאה מהעיר לנתיבי איילון.

לדברי סמי מצלאוי, יו"ר ובעלים חברת מצלאוי, "מדובר בעסקה יצירתית ומורכבת של צירוף בנייני מגורים, קרקעות פרטיות, ומבנה תעשייה. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ועיקריו הוצגו לוועדה לבניין העיר ברמת גן. אני מעריך שנגיש את התכנית לוועדה המקומית בחודשים הקרובים".

בעלי הקרקע מיוצגים ע"י עורכי הדין אמיר שפיצר,מושיק שמחיוף ומשרד דן הלפרט. על התכנון אחראי משרד רוזנפלד-הרנס אדריכלים, שהיה זה שהפקיד גם את תוכנית המתאר ברמת גן שעל בסיסה מתוכנן הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully