וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוצרות רחוב": התערוכה המדליקה שתחבר בין התחדשות, אמנות וקיימות

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 14:48

שיתוף פעולה חדשני בין חברות נדל"ן ועמותה ישראלית משיק פיילוט חדשני שיכלול שימור ואוצרות של פריטי ריהוט, בית ובניין בהתחדשות עירונית, לצורך הצגתם בתערוכה והעמדתם למכירה בתערוכה מדליקה. ההכנסות מהתערוכה ייתרמו

מעצבת: מאיה גל. ריהוט ממוחדש. קלי בו ציון,
מעצבת: מאיה גל. ריהוט ממוחדש/קלי בו ציון

חלקם של פרויקטים להתחדשות עירונית בישראל בתמהיל הבניה גדל והולך, מהווים סימן לצמיחה דמוגרפית וכלכלית. פרויקטים אלו מייצרים עומס סביבתי וחברתי שמחירו כבד, אלפי טונות של "אשפה גושית איכותית" הכוללת בין היתר ציוד ופרטי בית שניתן לעשות בהם שימוש חוזר ומיחדוש, בהינתן מדיניות, לוגיסטיקה והקצאת משאבים מתאימים. רק כדי לסבר את האוזן - מדובר על 7 מיליון טון אשפת בנייה מידי שנה.

ישנה הזדמנות משמעותית להפנות את המבט והמשאבים המתאימים להיבטים סביבתיים חברתיים ואנושיים הכרוכים גם בשלב הפינוי בפרויקטי התחדשות עירונית, באופן המתחשב בהשלכות האנושיות, החברתיות והסביבתיות הכרוכות בהריסת בניינים.

קבוצת תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן חוברות לעמותת JUST A SECOND המקדמת מודלים חדשניים בתהליכי התחדשות עירונית. ביחד,יושק פיילוט חדשני תחת הכותרת "התחדשות עירונית מקיימת" שמטרתו הובלת שינוי בתהליכי התחדשות עירונית בישראל, יצירת ערך ללקוח, קידום כלכלה מעגלית וחיסכון שינוע והטמנה.

מעצב: איל פומרנץ "pvc papi" - אגרטלים מעודפי צינורות PVC. ליאור ניר,
מעצב: איל פומרנץ "pvc papi" - אגרטלים מעודפי צינורות PVC/ליאור ניר

הפיילוט הראשון יתקיים במהלך 2024 במתחם המגורים בזל בתל אביב, ויכלול שימור ואוצרות של פריטי ריהוט ובית של בעלי הדירות ושל אלמנטים ייחודיים של הבניין. יתבצע מיון, שינוע ומיחדוש על ידי מיטב המעצבים המתמחים בתחום חדשני זה ולבסוף הפריטים יוצגו בתערוכה, חלקם יוחזרו לבעליהם המקוריים והשאר יועמד למכירה והכסף יתרם.

את המהלך נשיק בתערוכת "אוצרות רחוב" בהובלת JUST A SECOND בבית המכולות ביפו, אשר תתקיים בחול המועד סוכות, בתאריכים 3-6/10/23.

בתערוכה יוצג ויימכר עיצוב ישראלי המבוסס על מיחדוש של פריטים שאותרו ברחובות תל אביב ובבניני תמ"א - פרטי ריהוט ונוי של מעצבים ישראלים יוצרים אך ורק מתוך השפע הקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעצב: הדר פרץ "tamroorim" - ריהוט מתמרורים שיצאו מתפקוד. גלעד רוזנברג,
מעצב: הדר פרץ "tamroorim" - ריהוט מתמרורים שיצאו מתפקוד/גלעד רוזנברג

פופ-אפ זה הוא צעד ראשוני ונקודתי לקראת שני פיילוטים רחבים של JUST A SECOND שעומדים לצאת בחודשים הקרובים. הראשון, פיילוט רחב בשיתוף עם עיריית ת"א ליצירת מודל מערכתי, ראשון מסוגו, לקידום כלכלה מעגלית מבוססת "אוצרות רחוב" במרחב העירוני, ברוח מודלים הקיימים בעולם. השני, כאמור, פיילוט שיערך בשיתוף עם קבוצת הנדל"ן תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן בפרויקט פינוי-בינוי בזל בת"א.

JUST A SECOND היא עמותה ששמה לעצמה למטרה לקדם שינוי מהותי ומערכתי בתפיסת הערך של "אוצרות רחוב", על ידי פיתוח וקידום פתרונות יצירתיים וחדשניים לשימוש חוזר ומיחדוש Upcycle.

העמותה פועלת להקמת מתחמים רחבי ידיים מעוצבים ומעוררי השראה (בקניונים, וברחבי העיר), שינגישו לציבור בצורה מרהיבה את השפע הקיים, ובכך יעודדו צריכה מצפונית, יצירה, תיקון וחידוש ותעסוקה. כל הפעילות במתחמים מבוססת אך ורק על מוצרים קיימים, חומרי גלם ושאריות ייצור - רגע לפני השלכתם להטמנה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully