וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,324 דירות חדשות בירושלים: פרויקט התחדשות ענק יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 14:04

בתמורה לכ-80 מיליון שקל: קבוצת אקרו וחברת בית וגג מודיעות היום כי רכשו את זכויות עמידר בפרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת גילה בירושלים, הכולל 1,324 דירות ב-15 בניינים ובנוסף שטחי מסחר ותעסוקה. היקף ההכנסות מוערך בכ-2.3 מיליארד שקל

פרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת גילה בירושלים. עמידר,
פרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת גילה בירושלים/עמידר

קבוצת אקרו וחברת בית וגג מדווחות הבוקר (א') כי זכו במשותף ובחלקים שווים במכרז פומבי שערכה עמידר למכירת זכויותיה בפרויקט פינוי בינוי בשכונת גילה בירושלים, בתמורה לכ-80 מיליון שקל. המתחם ממוקם בחלקה המזרחי של השכונה הנמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח משמעותית, ב"מרכז קליטה גילה" המוקף ברחוב אריה בן-אליעזר ממזרח, צפון, ומערב ורחוב ורדינון בדרום.

במסגרת הפרויקט, המשתרע על פני 28 דונם, יהרסו המבנים הקיימים, הכוללים 288 יחידות דיור - מהן 179 יח"ד בבעלות עמידר ו-109 יח"ד בבעלות פרטית. הפרויקט החדש יכלול 1,324 יח"ד דיור (מתוכן כ-1,036 יח"ד לשיווק), ב-15 מבנים בני 12-35 קומות. בנוסף, יכלול הפרויקט כ-3,775 מ"ר מסחר וכ-2,350 מ"ר תעסוקה. הפרויקט ייבנה בשלביות לאורך העשור הקרוב, והיקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט בכללותו מוערך בכ-2.3 מיליארד שקל.

לאחר שקידמה את התב"ע והביאה לאישורה, עמידר ערכה מכרז למכירת ההתקשרות עם 179 יחידות הדיור שבבעלות המדינה, המהוות כ-62% מכלל היחידות הקיימות במתחם. החברות אקרו ובית וגג מעריכות שבזמן הקרוב תושלם ההתקשרות עם הרוב הנדרש במתחם (67%), לצורך מימוש הפרויקט. במקביל להשלמת ההתקשרויות, החברות יקדמו את התכנון לקבלת היתרי הבנייה.

בשכונת גילה מתגוררים כיום למעלה מ-30 אלף תושבים, מספר הצפוי לגדול משמעותית לאורך העשור הקרוב, והיא עתידה לשנות את פניה, עם בנייתם של מוקדי דיור, תעסוקה, מסחר ובילוי חדשים.

פרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת גילה בירושלים. עמידר,
פרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת גילה בירושלים/עמידר

עבור קבוצת אקרו מדובר בפרויקט ראשון בעיר ירושלים. זיו יעקובי, מנכ"ל הקבוצה, מסר: "פעילות ההתחדשות העירונית של אקרו ממשיכה להתעצם ולהתרחב לאזורי ביקוש נוספים ברחבי הארץ, מעבר לגוש דן שבו ממוקדת עיקר פעילותנו כיום. אנו שמחים על ההזדמנות לקדם פרויקט נרחב ראשון בעיר ירושלים, המקדמת במלוא המרץ יזמויות משמעותיות ואשר חרתה על דגלה קידום מהיר של פרויקטי התחדשות עירונית בשטחיה.

אין לי ספק כי השותפות עם בית וגג, חברה עם מוניטין מוצק וניסיון רב שנים בתחום ההתחדשות העירונית, תביא להקמתו של פרויקט דיור, מסחר ותעסוקה איכותי ומתקדם בשכונת גילה, כזה שישפיע באופן נרחב וחיובי על הסביבה הקרובה והשכונה כולה".

זהו המכרז השני של עמידר בו זוכה בית וגג, המכרז הקודם היה למכירת זכויות עמידר בפרויקט פינוי בינוי ברעננה וזהו הפרויקט הראשון של בית וגג בירושלים.

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן: "הפרויקט הזה מהווה מהלך נוסף של בית וגג להרחבת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ. מצבה הפיננסי של החברה לצד ניסיונה המקצועי הרב, מאפשר לה להמשיך ולצמוח במיוחד בתקופה הכלכלית הנוכחית ולהגשים יעדים אסטרטגיים שהחברה הציבה לעצמה.

בתקופה האחרונה החברה הרחיבה פעילותה לפרויקטים גדולים ומשמעותיים בחיפה, נתניה, רעננה, קדימה צורן ועתה ירושלים. מדובר בפרויקט שיהיה אחד הגדולים בבירה, עם עירוב שימושים המציע מסחר ותעסוקה לצד מגורים בקרבת אמצעי תחבורה המוניים ובמיקום מבוקש מאוד. שמה החיובי של עיריית ירושלים ובמיוחד מחלקת ההנדסה בעיר הולך לפניה ואנו מצפים לתחילת העבודה כיזמים משמעותיים בעיר.

אנו שמחים מאוד להרחיב את השותפות עם קבוצת אקרו. פרויקט נוסף משותף לשתי החברות, ברחוב אחימאיר ברמת אביב ג' בתל אביב, יוצא בימים אלה לשיווק ובקרוב תחל הבניה, כך ששיתוף הפעולה בין החברות כבר הוכיח את עצמו, כראוי לשילוב כוחות של שתי חברות נדל"ן מהמובילות בישראל."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully