וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-400 מיליון שקל: כלל ביטוח רוכשת 8% מחברת שיכון ובינוי

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 12:35

שיכון ובינוי מודיעה היום כי חתמה על הסכם מכירה של 8% מהון המניות של החברה לכלל ביטוח ופיננסים, לפי שווי חברה של 5 מיליארד שקל. כחלק מההסכם, שיכון ובינוי תקצה לכלל ביטוח אופציות לרכישת 13.7 מיליון מניות, במחיר מימוש של 11 שקל למניה

פארק העסקים ליברטי של שיכון ובינוי. סטודיו 84,
פארק העסקים ליברטי של שיכון ובינוי/סטודיו 84

שיכון ובינוי מודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם מכירה של 8% מהון המניות של החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (86%) לכלל ביטוח ופיננסים, לפי שווי חברה של 5 מיליארד שקל.

כחלק מההסכם, שיכון ובינוי תקצה לכלל ביטוח ופיננסים אופציות הניתנות למימון בתוך שנתיים לרכישת 13.7 מיליון מניות במחיר מימוש של 11 שקל למניה. כלל תשלם לשיכון ובינוי 400 מיליון שקל עבור 8% ממניותיה של שיכון ובינוי נדל"ן והקצאת האופציות.

תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי, אמר היום כי: "הסכם זה הינו צעד חשוב בתהליך הפיתוח וההתרחבות של שיכון ובינוי נדל"ן. קבוצת כלל ביטוח ופיננסים היא שותפה אסטרטגית משמעותית, שיש ביכולתה לסייע לחברה להאיץ את תכניות הפיתוח וההתרחבות שלה".

עוד אמר תמיר כהן, כי "שיכון ובינוי נדל"ן מחזיקה בעתודות הקרקע בעלות הערך הגבוה ביותר בישראל, וכי בכוונת שיכון ובינוי נדל"ן להמשיך ולהרחיב את פעילותה. "אנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין החברות יביא לתוצאות מרשימות עבורנו ועבור בעלי המניות, זאת בנוסף להצפת הערך של אחת מחברות הבנות של הקבוצה שמוכיחות את השווי הגבוה מאד של הקבוצה כולה. העסקה כוללת גם רווח ותזרים גבוה בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה להפחית מימון בימים אלה".

יור שיכון ובינוי תמיר כהן. סיון פרג',
יור שיכון ובינוי תמיר כהן/סיון פרג'

ברק בנסקי, מנכ"ל כ.נ.ף, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "הגדלת ההשקעה בשיכון ובינוי נדל"ן מהווה נדבך נוסף בשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת שיכון ובינוי. כלל השקיעה לראשונה בחברה לפני למעלה מעשור, השקעה אשר הניבה תשואה משמעותית עבור עמיתי כלל ביטוח ופיננסים.
השקעה זו הינה חלק מאסטרטגיית החברה להגדיל את חשיפת תיקי העמיתים לנדל"ן למגורים בישראל בחברות מובילות בתחום. שיכון ובינוי נדל"ן הינה חברה בעלת היקף קרקעות משמעותי לפיתוח, ואנו מאמינים כי מימוש פוטנציאל זה בהובלת הנהלת החברה ימשיך לייצר תשואה גבוהה לעמיתי כלל, בשנים הקרובות".

ליאת חזות, סמנכ"לית בכירה, מנהלת תחום אשראי והשקעות אלטרנטיביות של קבוצת כלל הובילה את העסקה ועו"ד צחי דרוקר, היועמ"ש של כ.נ.ף, ליווה את הייעוץ המשפטי הפנימי בעסקה, מטעם כלל ביטוח פיננסים. ברק קפיטל חיתום שימשה כבנקאי השקעות לעסקה. את שיכון ובינוי ייצגו עוה"ד אסתר קורן ולירז שהרבני קסובר ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן; את העסקה מטעם כלל ביטוח ופיננסים ליוו עורכת דין אלית אלקון ועורך דין אלון פלד ממשרד גורניצקי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully