וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך היסטורי, שנותן תקווה: דרי רחוב ישולבו בענף הבניה?

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 15:54

בימים אלו מתחילה האקדמיה למקצועות הבניה במהלך ייחודי ומרגש שמציע הכשרות מקצועיות לאוכלוסיית דרי הרחוב, במטרה להשיבם למעגל העבודה ולשלבם בענף הבניה. "ההכשרה הזו יכולה להוציא את החיים שלי מהבוץ", מספר אחד המשתתפים

יום הכשרה מיוחד לדרי רחוב. האקדמיה למקצועות הבניה,
יום הכשרה מיוחד לדרי רחוב/האקדמיה למקצועות הבניה

האם בקרוב דרי הרחוב יוכלו לשפץ את ביתם החדש? פרויקט מרגש והיסטורי יוצא לדרך בימים אלו בשיתוף האקדמיה למקצועות הבנייה, של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה ישראל, ועמותת "אכפת".

במסגרת שיתוף הפעולה, התקיים בשבוע האחרון שיפוץ קהילתי של "גגונים", בהם מתגוררים דרי הרחוב, כאשר השיפוץ התבצע על ידם, לאחר שעברו הכשרה מלאה. בהמשך, למתאימים, תתקיים הכשרה למקצוע "הנדי-מן", וליווי להקמת עוסק זעיר עצמאי, באמצעותו יוכלו לבצע עבודות לפרנסתם ולהשתלב בעולם השיפוצים.

"כשהייתי ברחוב הייתי עסוק רק בלשרוד", מספר א', שגר ברחוב כבר מספר שנים ומקבץ נדבות בצמתים, "זה שבאים ומלמדים אותנו בנייה ושיפוצים יכול להוציא את החיים שלי מהבוץ".

חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר ומייעץ בכיר לפרויקט, מסר כי "בלי הלב הגדול של ראול סרוגו, יצחק מויאל, ערן סיב ודוד יהלומי לא היינו מגיעים כחברה לגעת בקצוות האוכלוסייה, ולמעשה מלבד התקווה האנושית, הדבר יוצר מודל לעולם ההכשרה הפונקציונלית בכלל. אנו עמלים ומלאי תקווה שנשלים גם את הרחבת שיתופי הפעולה עם משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה בהקדם".

האקדמיה למקצועות הבניה. יח"צ,
ביקור של השר גולדקנופף באקדמיה למקצועות הבניה/יח"צ

האקדמיה למקצועות הבניה, מיסוד הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה בישראל, פועלת במטרה להכניס אוכלוסיות מודרות נוספות למעגל התעסוקה, ולעבודה בענף הבנייה, מתוך תפיסה חברתית ומקצועית של ראשי האקדמיה - דוד יהלומי, ראול סרוגו, יצחק מויאל, וערן סיב.

החזון של האקדמיה למקצועות הבניה, מקבל תמיכה אדירה גם בממשלה הנוכחית וגייס עד כה מאות עובדים, בעיקר מאוכלוסיות המודרות משוק העבודה. לאחרונה אף ביקר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, באחת מכיתות הלימוד של החרדים באקדמיה והתרשם מאוד. בביקור מסר כי משרד הבינוי והשיכון יהפוך שותף משמעותי למיזם.

ואכן, האקדמיה נמצאת בימים אלו בתהליכים מתקדמים לחתימת מיזם משותף מול משרד השיכון, זאת בנוסף לתקציב ההכשרות של הקרן והעבודה מול משרד הכלכלה וזרוע העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully