וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת האדמה שהייתה במרוקו - תמרור אזהרה לדירות עמידר

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 11:31

עמידר מנהלת כיום כ-40 אלף דירות ציבוריות שכנראה חלקן יהפכו מלכודת מוות בזמן רעידת אדמה. האסון במרוקו הוא תמרור אזהרה לחברת עמידר ולמשרד הבינוי והשיכון - אסון יכול להתרחש כל רגע. נמאס כבר להזהיר; עופר פטרסבורג בטור דעה נוקב במיוחד

לפחות 2,012 הרוגים ברעידת האדמה במרוקו 10 בספטמבר 2023. רויטרס
לפחות 2,012 הרוגים ברעידת האדמה במרוקו 10 בספטמבר 2023/רויטרס

רעידת אדמה גדולה בישראל תגיע, השאלה היחידה היא מתי; ממדי האסון יהיו אדירים. דירות עמידר פשוט יימחו מעל פני האדמה. פינוי בינוי בפריפריה תקוע למדי, וגם המרכז לא בתאוצת על בדירות החשופות לסכנה.

נכון להיום ישנם עשרות אלפי מבנים בישראל הנחשבים למבנים מסוכנים שלא יעמדו ברעידות אדמה. דוח מבקר המדינה שפורסם במרץ 2023 חושף: ב-5 רשויות בפריפריה (בית שאן, טבריה, צפת, קריית שמונה וחצור) שבהם היו 1,208 מבנים שדורשים חיזוק מיידי - חוזקו אך ורק 84 מבנים, וכל שאר המבנים נותרו מסוכנים. חמור מכך: על פי הדוח 93% מהמבנים המסוכנים בפריפריה לא יעמדו ברעידת אדמה, מה שמעיד על הסכנה הגדולה שעומדת בפנינו.

אבל, כפי שתמיד מזהירים בפורום הדיור הציבורי, מדובר בהזנחה - בעיקר כלפי האוכלוסיות המוחלשות בישראל, שגם מתגוררות במבנים המסוכנים והישנים וגם מתגוררים באזורים שמועדים לרעידות אדמה. סכנה כפולה ומכופלת.

משרדי עמידר, 22 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
תמרור אזהרה לדירות עמידר/ראובן קסטרו

פרסומים אופטימיים מדברים על לפחות 30,000 דירות שעלולות לקרוס ברעידת אדמה, כאשר המדהים בסיפור הוא שלמעלה משליש מהדירות הן דירות שמנוהלות על ידי חברת עמידר ושאר החברות המשכנות, ולכן - באחריותה של המדינה.

חשוב להדגיש שרוב רובם של המבנים הישנים ביותר בישראל הם מבנים שמנוהלים על ידי חברת עמידר כיום, או שנוהלו בעבר על ידה ונמצאים כרגע במצב של הזנחה, כי משרד השיכון ועמידר מתנערים מאחריותם לבניינים האלה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

עשרות מבנים עם סכנה מיידית להתמוטטות - אפילו ללא קשר לרעידת אדמה

גם ללא קשר לרעידות האדמה, פורסמו מספר דוחות של מבקר המדינה בשנים האחרונות שחשפו את המחדלים וההזנחה של חברת עמידר גם בדירות שהיא מנהלת וגם בבניינים עצמם. בדוח שפורסם על ידי מבקר המדינה ב-2010, שכלל גם ביקורת חריפה על תחזוקת הדירות, כתב מבקר המדינה שב-4 מתוך 9 הבניינים של עמידר שנבדקו - נמצאו ליקויים בטיחותיים משמעותיים שעלולים לסכן חיי אדם. בדוח נוסף של מבקר המדינה שפורסם במאי 2022 סומנו כ-35 מבנים עם סכנה מיידית להתמוטטות - אפילו ללא קשר לרעידת אדמה.

המדהים הוא שלמרות ההזנחה של עמידר, המדינה העניקה לה בשנת 2016 סמכות לפעול כדי לקדם התחדשות עירונית וחיזוק מבנים בעלות כוללת של 2.5 מיליארד שקל. תזכירו לי, כמה דירות עד היום נבנו במסגרת פינוי בינוי בעמידר?

עמידר מנהלת כיום כ-40 אלף דירות ציבוריות שכנראה רובן יהפכו מלכודת מוות בזמן רעידת אדמה. האסון במרוקו הוא תמרור אזהרה לחברת עמידר ולמשרד הבינוי והשיכון - אסון יכול להתרחש כל רגע. נמאס כבר להזהיר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully