וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה החדש של קבינט הדיור: דירות עד 800 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 18:56

מתווה חדש שמתכנן להציע קבינט הדיור אחרי החגים מיועד להוביל לתוצאה של הורדת מחירי דירות ועידוד ביקושים בערי הפריפריה בנגב ובגליל. המהלך מתוקצב במיליארד שקל. כיצד הוא מתכנן לעשות את זה?

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
המתווה החדש של קבינט הדיור: דירות עד 800 אלף שקל בנגב ובגליל/ShutterStock

קבינט הדיור פרסום היום (ד') כי אחרי החגים מתוכנן לאשר מתווה חדש שאמור להוביל להורדת מחירי הדירות בפריפריה, כך שדירת ארבעה חדרים סטנדרטית תעלה עד 800 אלף שקל.

מדובר במתווה משולב, שמציע סבסוד צולב במכרזי מחיר מטרה של רמ"י - המכרזים אשר משמשים כמאגר הדירות של תוכנית הגרלות "דירה בהנחה": רשות מקרקעי ישראל תחכיר את הקרקעות ליזמים ולקבלנים במחיר אפס, ומשרד האוצר ישתתף בסבסוד הוצאות הפיתוח באותם מכרזים, בהיקף של עד כמיליארד שקל בשנה.

המתווה החדש של הממשלה נועד לקדם 3 מטרות עיקריות: לעודד יזמים וקבלנים לגשת למכרזים כדי להגדיל את היקף התחלות הבנייה שנמצא במגמת ירידה עוד מסוף הרבעון האחרון של 2022; לעודד את פיזור האוכלוסייה לפריפריה, ומדגישים בפירוש כי מדובר ב"חיזוק" האוכלוסייה היהודית בגליל; לשמור על התנהלות שלא מתנגשת עם מדיניות בנק ישראל למיתון הפעילות הכלכלית בשוק, על רקע האינפלציה הגבוהה בשנה האחרונה.

שר הבינוי והשיכון מברך על המהלך הצפוי של קבינט הדיור

המציאות כיום בפריפריה מצביעה על קושי גדול לסגור מכרזים, בעיקר בשל עלות הוצאות הפיתוח. הבשורה של המתווה החדש, כך על פי גורמים שונים בממשלה, היא בעיקר בשילוב הידיים בין הגורמים השונים, שיאפשר גם שיווק קרקע ללא עלות וגם סבסוד הוצאות פיתוח, בו־זמנית.

כבר כיום אפשר למצוא מכרזים שבהם רמ"י הפחיתה משמעותית את הוצאות הפיתוח, וכבר כעת ישנם מכרזים ששווקו במחירי קרקע אפסיים - אך שילוב של שני הגורמים יחד עשוי להביא לפתרון משמעותי יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully