וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך הבא? יזמים דורשים לפנות את בית הקברות המוסלמי ביפו

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 10:57

יזמים ישראלים שמחזיקים בבעלות על הקרקעות, דורשים לפנות קברים מבית הקברות המוסלמי ביפו שהוקם על השטח באופן לא חוקי, לאחר שעיריית תל אביב והמדינה לא הסדירו את השימוש בקרקעות במשך יותר מ-40 שנה | בלעדי

מהומות ביפו על רקע פינוי בית עלמין מוסלמי מהמאה ה-18, 11 ביוני 2020. המועצה האסלאמית ביפו, אתר רשמי
היזמים דורשים: יש לפנות את בית הקברות המוסלמי ביפו/אתר רשמי, המועצה האסלאמית ביפו

התפתחות בפרשת בית הקברות המוסלמי ביפו: אוזלת ידן במשך השנים של עיריית תל אביב ושל המדינה בהסדרת השימוש הקרקעות בבית הקברות המוסלמי טאסו בדרום תל אביב, הביאה את היזמים שרכשו את הקרקעות לפני 40 שנה לדרוש מבית המשפט לדון בעתירה לפינוי בית הקברות בשל ניהולו ללא אישור ובניגוד לייעוד הקרקע.

איך הכל התחיל?;

הסיפור למעשה החל בשנת 1973, כאשר הוועד של הוקף המוסלמי עשה עסקה שכתוצאה ממנה רכשו שלושה יזמים ישראלים קרקע בשטח של 41 דונם בייעוד תעשייה. הקרקע הינה מחצית מהקרקע עליה שוכן היום בית הקברות טאסו שבאותה עת הייתה פנויה מקברים.

תקופה קצרה אחרי המכירה פנה אחד מחברי הווקף לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתביעה לפסק דין הצהרתי על בטלות הסכם המכר ובמשך שנים רבות נוהלו מספר הליכים והנושא הגיע שלוש פעמים לפתחו של בית המשפט העליון , אך נדחה סופית ב-2008, וכך למעשה אושרה העסקה, אך השטח לא הועבר לידי הרוכשים.

כיכר השעון יפו. ShutterStock
כיכר השעון יפו/ShutterStock

במהלך כל השנים מאז שבוצעה העסקה, ערביי יפו פעלו בניגוד לפסק הדין וקברו את מתיהם בפועל בשטח הנדון, ולמעשה קבעו עובדות בשטח כאשר העיריה ויתר הרשויות מעלימות עין מפעילות לא חוקית זו.

היזמים באורך רוח ועל מנת למנוע סכסוך הסכימו לשבת למו"מ עם עיריית תל אביב, ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נוסחת פשרה שלפיה היזמים שרכשו את הקרקע יקבלו זכויות בנייה בשטח סמוך ובית הקברות לא ייהרס. אך הנושא לא טופל. לאחר מכן התנהלו דיונים על פיצויים כספיים, אך למרבה הצער דבר לא התקדם עקב אדישות הרשויות.

היזמים, באמצעות עו"ד שמואל שוב , שותף מנהל במשרד שוב ושות', ניהלו מספר הליכים משפטיים מול עיריית תל אביב ומול רמ"י בדרישה לפנות את השטחים בבעלות היזמים או מציאת פתרון חלופי. עם זאת, כאמור, למרות אין סוף הבטחות הנושא לא טופל וכעת מבקשים היזמים לחדש ההליכים מול עיריית תל אביב ורמ"י עד שיפונה השטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מדובר במחדל מתמשך של עיריית תל אביב ושל המדינה"

במסגרת ההליך הראשון הם מבקשים מועדה המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייה לא לאפשר לעירייה להמשיך ולהקפיא את התכנון באזור באמצעות סעיפים 77 - 78 לחוק התכנון והבנייה.

לפני כחמש שנים העירייה התחייבה לקדם תוכנית שתשנה את ייעוד הקרקע אך לא מקדמת דבר ממשי ומבקשת כל פעם מחדש להאריך את התנאים המקפיאים את השטח כולל אלו שמונעים מהיזמים לרשום את הקרקע על שמם.

במסגרת ההליך השני, מבקשים היזמים מבית המשפט לשוב ולדון בעתירתם כנגד העירייה ורמ"י על מתן אפשרות לוואקף המוסלמי לשימוש בקרקעות בניגוד לייעוד ולנהל בית קברות באופן בלתי חוקי מונעות פינוין והעברתן לידי היזמים שהם הבעלים שלהם.

עו"ד שמואל שוב, שותף מנהל במשרד שוב ושות', ציין כי "מדובר במחדל מתמשך של עיריית תל אביב ושל המדינה. ליזמים נמאס לגלות סבלנות ואיפוק לאור הרגישות של הנושא. כבר הוחלט על פתרון שהצדדים הסכימו לו אבל הוא לא מבוצע בפועל תוך התעלמות מזכויות הקניין של היזמים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully