וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוני התיכון תמשיך בהקמת הפרויקט בקרית אונו, על אף החדירה למטרו

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 23:31

עקב מצוקת הדיירים שדירותיהם כבר נהרסו: היועצת המשפטית של הות"ל הציגה מתווה שיאפשר לחברת בוני התיכון להמשיך בפרויקט, למרות שהחפירה לשטח תחנת המטרו בוצעה בעקבות היתר בנייה מעורר מחלוקת | ראש העיר, ישראל גל: "אני מברך את כל המוסדות שנהגו באחריות"

עגורן הורס בניין. ShutterStock
בוני התיכון תמשיך בהקמת הפרויקט בקרית אונו, על אף החדירה למטרו/ShutterStock

מכתב ששלחה היום (ג') למנכ"ל בוני התיכון, עמי פרץ, הציגה היועצת המשפטית של הוועדה לתשתיות לאומיות, יעל אדורם, מתווה מפורט שיאפשר לקדם את פרויקט פינוי בינוי של חברת בוני התיכון ברחוב לוי אשכול בקרית אונו, למרות שחדר לשטח שבו בעתיד תוקם תחנה של המטרו והוצע נגדו צו הפסקת עבודה.

ראש העיר קרית אונו, ישראל גל, בירך על ההחלטה ואמר: "הבטחתי כי ימצא פתרון וכך היה. מבחינתי הכי חשוב שהדיירים יוכלו לישון בלילה בשקט ואני מברך את כל המוסדות שנהגו באחריות בעניין כבר במשך 7 חודשים ועזרו במציאת הפתרון ובמניעת הפרובוקציה המיותרת שיזמו בעלי העניין. אני שמח שהשפיות, הדיירים, בני משפחותיהם וכל תושבי קרית אונו ניצחו, וכך ייצאו לפועל גם פרויקט התחדשות עירונית וגם המטרו".

גורמי מקצוע בתחום אמרו כי הסמיכות בין מתן שני האישורים, של כחודשיים בלבד אחד מהשני, מצד אחד בועדה המקומית ומצד שני גורמי התכנון הארציים, מסבירה ככל הנראה את הטעות שנעשתה. ברור שאין כאן שום אינטרס או משהו שמתקרב לאשמה פלילית.

המתווה של אדורם

על פי המתווה שהציגה אדורם, האחראית על תכנון ומעקב אחר פרויקט המטרו - הפרויקט יוכל להימשך בעוד כחודשיים. עם זאת, פרויקט תמ"א 38 בבניין צמוד ייעצר והיזם יצטרך להרוס מרפסות וממ"דים שכבר נבנו. המכתב נשלח גם למהנדס העיר קרית אונו צבי לוין.

במכתב, במכתב מדגישה אדורם כי כמה פעמים כי היתר הבנייה שהוצע על ידי הוועדה המקומית של קרית אונו ואפשר לחברת בוני התיכון לחפור היה בלתי חוקי, וכי המתווה שמוצע נחשב חריג מאד משום שהוא מאפשר את קידום הפרויקט ולא את עצירתו חרף העובדה שהחפירה והחדירה לשטח התחנה הן בעקבות היתר בנייה מעורר מחלוקת.

עם זאת, מציגה אדורם במכתבה, המצוקה של הדיירים הובילה את הועדה למתווה שמוצג במכתב, שכן במסגרת הפרויקט נהרסו כבר ארבעה בניינים ו-120 דירות, עבורם אמורים להיבנות שלושה מגדלי מגורים בני 21-17 קומות בהם 359.

"מדובר בהיתר בלתי חוקי שהייתה מניעה לאשרו"

כנהוג בפרויקטים של פינוי-בינוי, הדיירים שוכנים בימים אלו בדירות מושכרות על חשבון היזם, והחשש הוא כי עצירת הפרויקט תפגע בעיקר בדיירים שיאלצו לחכות עוד שנים לדירתם.

אדורם מסבירה במכתבה כי "בשל המצב הרגיש בו פונו עשרות תושבים מבתיהם הגענו להבנה כי מדובר במקרה חריג הטעון חשיבה מעמיקה כיצד ניתן לפתור את האירוע תוך צמצום הנזק לתושבים וזאת אך ורק מטעמים הומניים ובשל הנסיבות החריגות".

עם זאת, היא מבהירה: "הות"ל רואה בחומרה רבה את מתן ההיתר בניגוד להוראות תכנית המטרו. כאמור, מדובר בהיתר בלתי חוקי שהייתה מניעה חוקית לאשרו וממילא דינו להתבטל. הוא מהווה פגיעה קשה ביכולת מימוש הפרויקט לכל אורכו".

על פי המתווה שהציגה אדורם, תתאפשר בניית המגדלים החדשים על הריסות הבניינים הישנים אך רק בכפוף לכמה תנאים חמורים: היתר הבנייה יבוטל ויהיה צורך בהוצאת היתר בנייה חדש; כדי שההיתר החדש יהיה חוקי, תתוקן תוכנית המטרו כך ששטח קטן שאמור היה לשמש לתחנה ואליו חדר הפרויקט של בוני התיכון יגרע ממנה; בנוסף, קיר דיפון שהוקם וחודר לשטח התחנה לא ייהרס, אך כדי למנוע נזק נוסף יאסר על היזם להחדיר עוגנים דרך הקיר לתוך תחום התחנה העתידית. קיומו של קי הדיפון יוביל לשינוי תכנון התחנה.

ההיתר לבניית הבניינים עדיין לא התקבל, אבל אדורם מציינת במכתב כי על פי התוכנית הקיימת הבינוי שלהם נושק לתחנה ולכן, כתנאי לקבלת היתר בנייה כי כל הדיירים יחתמו על מכתב שמבהיר כי הם מודעים למצב וכי לא יהיו להם תביעות וטענות בגין ביצוע עבודות המטרו.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully