וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למתלבטים: מה המפתח להשקעה מוצלחת בחו"ל?

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 16:33

השקעה בנדל"ן היא לא עניין של מזל בלבד. מי שמצליח בתחום הזה מגיע עם ידע מוקדם, ולאחר שנים של ניסיון ומחקר. הדבר נכון פי כמה כשזה נוגע להשקעות בחו"ל. מה קורה כשאין לנו שנים כדי לצבור ניסיון? כמו בכל תחום, בוחרים בשותפים לדרך

משקיע נדל"ן להב פיתוח מנהלים. ShutterStock
משקיע נדל"ן להב פיתוח מנהלים/ShutterStock

מהפכת הנדל"ן בישראל בעשורים האחרונים הובילה משקיעים רבים לנהור לעסקאות, לתפוס הזדמנויות, להמר בגדול וכל זאת על מנת להבטיח עתיד עמיד ונוח יותר עבורנו ועבור הילדים שלנו בעידן בו היציבות מוטלת בספק.

זה לא סוד שבמדינתנו די מאתגר להשיג עסקאות נדל"ן מניבות באזורים לא פריפריאליים - כאלה שמצריכים ממך להוציא את הירושה של הסבתא על דירת 2 חדרים במרכז הארץ, בנוסף לעמלת תיווך של עשרות אלפי שקלים.

אז בכל זאת איך ניתן להיכנס לעסקה ולבחור בשותפים הנכונים לדרך בעולמות הנדל"ן המניב? מחפשים מעבר לים.

המפתח: תכנון ותיאום הציפיות

בשלב הראשוני של הרכישה, רגע לפני ההשקעה, תכנון ותיאום הציפיות בתהליך ההשקעה הוא המפתח להצלחת המשקיע והרווחיות מן העסקה.

חשוב מאד להבין מי יהיו השותפים שילוו את התהליך אליו המשקיע נכנס לאורך כל הדרך, בעיקר כאשר מדובר בעסקה אלפי קילומטרים מישראל. על מנת להבטיח את איכות ההשקעה, יש צורך למצוא מוקד השקעה פוטנציאלי, המותאם לתקציב ההשקעה בעוד שהיזמים האחראיים על גיבוש העסקה לא פחות חשובים בתהליך ההשקעה, כיוון שבידיהם נמצא מאגר ידע מקצועי ונרחב רב שנים שנותן למשקיע בטחון במהלך כל הדרך, החל מסגירת העסקה ועד לאקזיט.

עם מי אנחנו עושים עסקים?

היבט נוסף וחשוב ביותר בהשקעה נכונה בחו"ל הוא להבין מה המקור איתו עושים עסקים. כיום, השוק מוצף באינספור יזמים ועסקאות דרקוניות שלבסוף מתבררות ככאב ראש. חשוב לשים לב האם החברה עובדת אל מול הרשויות, מוכרת בקרב קהל משקיעים, מחדשת את ההצעות שלה ובאופן כללי נמצאת בהתפתחות ויש מאחוריה אנשי עסקים ויזמים שמגיעים עם רקורד בתחום ויכולת לייצר למשקיע את התמונה הגדולה בכל הנוגע להזדמנות או האיום שעומדים בפניו.

כמו כן, חברות השקעה שפועלת במימון בנקאי תמיד נמצאת בעדיפות כיוון שכפופה לחוק ולכן זה כבר סימן טוב שאתם בידיים טובות.

מבין החברות שהצליחו כבר להוכיח את נאמנותן והצלחותיהן ישנה חברה ישראלית אשר גייסה כ-3 מיליארד שקל בעסקאות לנדל"ן מניב בארה"ב. חברת "רילקו", שהוקמה על ידע אנשי העסקים תומר חי וגיא רג'ואן, מייצרת עבור קהל לקוחותיה עסקאות בליווי צמוד, מקצועי ושקיפות מלאה מהיום הראשון.

חי ורג'ואן פועלים בשוק הנדל"ן האמריקאי כבר מעל ל-12 שנים, בדגש על נכסים תעשייתיים וממשלתיים בצמיחה, באזורים פריפריאליים במזרח ארה"ב. אם ניקח את מדינת אוהיו, הפריים לוקיישן בו היזם משקיע את מיטב משאביו ונחשב גם כקניין השני בגודלו במדינה, תוכלו לזהות צוות משקיעים וותיק שהחברה מלווה. רק ברבעון הראשון של שנת 2023, שוכרים קיימים, חידשו חוזים בנכס מסוים בשטח של כ- 50,000 מ"ר (שווה ערך ל-3 קומות של מגדל עזריאלי).

רילקו ידועה ביכולת שלה לייצר מערכות יחסים ארוכות טווח עם המשקיעים שלה, בזכות הראייה המרחבית של החברה לפעול משותפות ולא מעליונות. החברה עושה זאת כיוון שמאמינה בשותפות ויצירת הרמוניה יחד עם המשקיעים שלה על מנת שיוכלו לייצר פורטפוליו חזק שעומד בהישגיים המקצועיים של "רילקו".

היזם האמריקאי משקיעה מההון העצמי שלו כ-20% בכל פרויקט בנוסף בכל עסקה של החברה מעל 60% הינם משקיעים חוזרים דבר אשר מבטא היטב את האמון שלהם בחברה. Blue Stone, המתמחה באיתור נכסי נדל"ן שיניבו תשואה גבוהה ועליות ערך עתידית גבוהה.

השותפות מתבססת על איתור העסקאות הפוטנציאליות ביותר עבור משקיעים בהתאם לסכום ההשקעה ומציעה אותן ל-"רילקו" וכך בעצם, החברה מצליחה לשלוט בהזדמנויות ולהעניק מגוון עסקאות למאגר לקוחותיה. בנוסף, החברה נמצאת במעמד גבוהה מבחינת ערך העסק עצמו שנמצא באותה שורה גם גופים מוסדיים בארה"ב בזכות רקורד ההשקעות המכובד שיצרה יחד עם המשקיעים הכשירים אותם מלווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יזמית נדל"ן. ShutterStock
השקעה מעבר לים/ShutterStock

תמהיל ההשקעה נעשה באופן שמותאם אישית לאופי הלקוח. צוות המומחים של "רילקו", בוחנים את צרכיי המשקיע ומגבשים עבורו הצעות הרלוונטיות לו לפי מאפיינים כמו: סכום ההשקעה, רמת הסיכון בהשקעה, התשואה המיטבית ועוד. החלק העיקרי והייחודי בהשקעות בארה"ב הוא שהשוק ביבשת נותן מקום למשקיעים זרים ומעודד אותם לרכוש נכסים. ארה"ב וישראל חתומות על מסמך אמנת כפל מס, כלומר לא תשלמו מיסים כפולים בעת קבלת הרווחים וכך נשמרות ההכנסות שלכם מהשקעות מעבר לים.

המודל של החברה מאפשר לרוב המשקיעים להיכנס לעולם ההשקעות ולהשקיע את הכסף שלהם בצורה נכונה ומניבה. מאופציית הרכישה ועד למעמד ההשקעה, לוקח בקירוב עד שלושה חודשים. במידה והמשקיע הוא חדש בתחום ומעוניין להצטרף לעסקה, ימלא פרטים אל מול עורך דין נאמן, על מנת שיפתח עבורו חשבון נאמנות שדרכו, תתבצע הרכישה. מרגע הרכישה, מתחיל ליווי של צוות החברה בעוד שלכל משקיע ישנו מנהל תיק אישי, והמשקיעים מקבלים פירוט מלא ובטחונות אל מול העסקה שהתבצעה.

השלב הראשוני הוא הצטרפות לעסקה המתאימה ביותר עבור המשקיע מתוך האפשרויות הקיימות בחברה; בשלב השני שיקרה לאחר שבוע ימים, המשקיע יחתום עם החברה על הסכם שותפות עבור הנכס שירכוש; בשלב השלישי, ירכוש המשקיע את הנכס תחת ההגדרה 'רכישה משותפת' הכוללת בתוכה עוד עשרות משקיעים, כאשר כספי ההשקעה נאספו מכולם ונמצאים בתוך חשבון נאמנות, על מנת להשלים את העסקה בעוד שהעסקה תהיה רשומה כשותפות עם כלל המשקיעים; בשלב הרביעי, יועברו הכספים והמשקיע יתחיל לקבל עדכונים כמו דוחות רבעוניים הכוללות הוצאות והכנסות בתקופה הרלוונטית; בשלב החמישי, יוכל לצפות למימוש האקזיט וחלוקת הרווחים בין המשקיעים לפי סדר שנקבע מראש: קדימות תשואה למשקעים, רווח של היזמים ויתרות במידה ויש. במהלך כל התקופה, המשקיע ער ונמצא בכל חלק וחלק בתהליך העסקה בליווי החברה.

תומר חי, מנכ"ל רילקו. יח"צ,
תומר חי, מנכ"ל רילקו/יח"צ

הנכסים מזוהים עם מספר קריטריונים עיקריים: שוכרים ארוכי טווח, השכרה בחוזים ארוכי טווח, החברות ששוכרות הינן בעלי חוסן פיננסי עמיד, ריבית קבועה ל-5 שנים. החלק העיקרי בפוטנציאל התשואה הוא בזכות המיקוד של "רילקו" אך ורק בנדל"ן מניב. החברה מצליחה לייצר תחזיות חיוביות בכל הנוגע לרווחיות שהמשקיע מחפש. חזון החברה הוא לייצר לכל לקוח את העסקה האולטימטיבית לטווח הרחוק ולהרחיב את תיק ההשקעות שלו. הצלחת המשקיע נמדדת בהצלחת היזם. מודל הרווח של החברה אינו נוגע לתיווך, מדובר כאן בעמלת הצלחה של המשקיע.

הנחת היסוד היא שהחברה ומשקיעיה הם שותפים לדרך ולכן "רילקו" נותנת לתוצאות לדבר בעד עצמן. התשואה העודפת של "רילקו" זה הרווח במכירה. אקסקלוסיביות זה המוטו בכל הנוגע לשירות שלהם. בזכות היותם חברה הידועה במציאת נכסים רווחיים עבור השותפים שלה, אינם מתרפסים על מיני סוגים של נכסים ועסקאות בשוק כולו, אלא מתמקדים בתחום אחד ספציפי -ושולטים בו. החברה מאתרת הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ועוזרת למשקיע הישראלי הממוצע להנות מביטחון כלכלי. רילקו לא מתיימרת לייצר אקסקלוסיביות דרך סודיות מסחרית, להיפך, ברגע שהשקיפות ושיתוף הפעולה ניכרים לעיניי הלקוח, כך הסבירות שיצעדו יד ביד אל עבר התשואה, גדל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully