וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת זאב תתנתק מירושלים ותהפוך לעיר עצמאית?

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 13:17

במכתב יוצא דופן שנשלח היום לשר הפנים משה ארבל בשם תושבי פסגת זאב, הועלתה בקשה מנומקת להפוך את השכונה בעלת הארנונה הכי גבוהה בישראל לעיר עצמאית, ובכך לחסוך אלפי שקלים לתושבים

שכונת פסגת זאב בירושלים ב-26 בינואר 2020. רויטרס
שכונת פסגת זאב: תתנתק מירושלים ותהפוך לעיר עצמאית?/רויטרס

האם אחת השכונות הגדולות בישראל, פסגת זאב, תהפוך בקרוב לעיר עצמאית? במכתב שנשלח היום (ג') לשר הפנים משה ארבל בשם תושבי פסגת זאב, הועלתה הבקשה המנומקת לאשר את הפיכתה של פסגת זאב לעירייה עצמאית, בדומה לשכנתה מעלה אדומים, הנחשבת לעיר ואף קטנה מהשכונה מבחינת כמות התושבים.

במכתב, שנשלח מטעם נציג התושבים אלכס טנצר, פעיל חברתי בתחום העלייה, טוענים התושבים כי אינם רוצים להיות "בעיר הכי ענייה ולשלם את ארנונה הכי גבוהה".

על פי המכתב, "ירושלים ירדה בשנה האחרונה מאשכול 3 ל-2, כלומר, המצב הסוציו-אקונומי של התושבים בה הורע. עבור ירושלים מדובר בהידרדרות שנמשכת כבר לאורך שנים (בשנת-1995 דורגה העיר באשכול 5)".

"בכסף שנחסוך כעירייה עצמאית נוכל סוף סוף לטפל בבעיית הפקקים"

טנצר, נציג התושבים, טוען במכתב כי פנה כבר לפי חודשיים למשרד השר על מנת לבדוק על מנת לבדוק מדוע בעיר הכי עניה בישראל ירושלמים משלמים את הארנונה הכי גבוהה בסה"כ 78.64 שקל למטר לעומת 37.31 שקל באשקלון, 44.67 שקל באשדוד, 47,23 שקל בכפר סבא, 53,61 שקל בתל אביב.

"בתשובתכם", אומר טנצר, "הסברתם לי כי 'בהתאם למצב הקיים כיום מבחינה חוקית, גביית הארנונה הינה מתוקף חוק העזר הקיים ברשות המקומית בה הנך מתגורר ולכן אין אחידות בגובה הארנונה בין הרשויות המקומיות השונות'. על כן, ע"פ הנאמר לעיל אפשר להגיע למסקנה שהדרך היחידה לשלם פחות ארנונה ולחסוך לכל משפחה אלפי שקלים זה להתנתק מעיריית ירושלים ולהכריז על פסגת זאב כעיר עצמאית".

לסיכום, כותב טנצר בשם תושבי השכונה, כי "פסגת זאב עונה לכל הקריטריונים של משרד הפנים על מנת להפוך לעיר: היא קיימת כבר 40 שנה ומתגוררים בה כ-50 אלף תושבים, פי שניים יותר מהנדרש לכך. 93% מהמשפחות בפסגת זאב משלמות ארנונה וחלק גדול לא נשאר לטובת תושבי השכונה. בכסף שנחסוך כעירייה עצמאית נוכל סוף סוף לטפל בבעיית הפקקים ולטפח עיר לתפארת מדינת ישראל וכדוגמא לכך מעלה אדומים שמתגוררים שם רק 35 אלף תושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully