וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש לצד ישן: 30 קומות ו-244 דירות בשכונה ההיסטורית בבירה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 12:43

שימור לצד התחדשות בבירה: עיריית ירושלים אישרה הקמת מגדל מגורים לצד שימור מבני כיפות בשכונת אבן ישראל ההיסטורית. התכנית מציעה הקמת מגדל בן 30 קומות עבור 244 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור

הדמיה - פרויקט התחדשות בשכונת אבן ישראל ההיסטורית בירושלים. לשרד בריידמן אגמון ויסבאום אדריכלים,
הדמיה - פרויקט התחדשות בשכונת אבן ישראל ההיסטורית בירושלים/לשרד בריידמן אגמון ויסבאום אדריכלים

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הודיעה היום (ג') על החלטתה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תכנית להקמת מגדל מגורים לצד שימור מבנים ברחוב יפו 123

התכנית מציעה הקמת מגדל מגורים בפינת הרחובות בית יעקב וסמטת אבישר, לצד שימור מבני הכיפות לאורך רחוב יפו בשכונת אבן ישראל ההיסטורית, בהתאם למדניות העירונית לציפוף לאורך ציר הרכבת הקלה.

התכנית בשטח של כ-2,170 דונם, ממוקמת על ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו, ומציעה הקמת מגדל בן 30 קומות עבור 244 יחידות דיור חדשות קטנות, שטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור.

מפאת ערכיהם ההיסטוריים והאדריכליים של מבני הכיפות לאורך רחוב יפו, התוכנית מציעה את הקמת המגדל לצידם, תוך שימור ושיקום המבנים הייחודים.

רחוב יפו, ירושלים. ShutterStock
רחוב יפו, ירושלים/ShutterStock

הוועדה החליטה לצרף לתכנית מספר מבנים נמוכים לשימור, על ציר רחוב יפו, כדי להבטיח את שימורם המלא ולרכז את זכויות הבניה בגודל המוצע.

מעיריית ירושלים נמסר: "תכנית נוספת של התחדשות ושימור יוצאת לדרך. בשל מיקומו המרכזי של הפרויקט ברחוב יפו והערכים ההיסטוריים המשמעותיים של המבנים, חלקו הוא לשימור למען המורשת וערכי העיר. התכנית הממוקמת סמוך לציר הרכבת הקלה תהווה מנוע צמיחה לאיכות החיים, לכלכלה, לתיירות ולנראות המרחב הציבורי".

מגיש התכנית הוא יצחק גרינוולד ועורך התכנית אדר' מטיאס וויסבאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully