וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבניה החדשה בעיר תיעצר - עד שהבניינים הישנים יזכו לחיזוק"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 13:40

ראש העיר יהוד עצרה לאלתר את עבודות הפיתוח בשכונה החדשה שבמערב העיר. הסיבה, לדבריה, היא שהמדינה לא עומדת בהסכם הגג ומעכבת קידום פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר

נדל"ן בנייה בניינים. ראובן קסטרו
"הבניה החדשה בעיר תיעצר – עד שהבניינים הישנים יזכו לחיזוק"/ראובן קסטרו

ראשת העיר יהוד-מונסון, יעלה מקליס, עצרה הבוקר (ה') את עבודות הפיתוח של שכונת הענק החדשה גדות, שבמערב העיר. שכונת גדות החדשה הכוללת 4,413 יח"ד, 392 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר ו-90 דונם שטחים ירוקים, תוכננה במסגרת הסכם הגג, עליו חתמה העירייה עם המדינה לפני כחמש שנים.

הסיבה להפסקת העבודות, כפי שכתבה יעלה מקליס במכתב ששיגרה ליו"ר רשות מקרקעי ישראל, הינה: "המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה במסגרת הסכמי הגג ומעכבת את הקצאת הקרקע המשלימה לטובת קידום פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר. כל זאת, על חשבון תושבים המצפים למימוש הפרויקטים וקבלת דירות בבניינים חדשים מחוזקים נגד רעידות אדמה, ממ"דים לעת חרום... האינטרס הציבורי משותף לכולנו ומצופה שהמדינה, המבקשת להגדיל את היצע יחידות הדיור, תקצה את הקרקע המשלימה ותאפשר להשלים פרויקטים שיש להם תועלות ציבוריות ולאומיות רבות".

הסכם הגג ההיסטורי כלל שתי חטיבות קרקע עיקריות: הקרקע של גני יהודה ממערב לעיר והקרקע של מגשימים במזרח. שתי התוכניות יחד כוללות 7,300 יחידות דיור וכ-691 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. פרט לקידום החטיבות הקרקע, התחייבה המדינה, להקצות קרקע משלימה בהיקף של כ-15% מסך הדירות שישווקו לטובת מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית במרכז העיר.

ראש העיר  יהוד - מונוסון יעלה מקליס. דוברות עיריית יהוד-נווה מונוסון,
ראש העיר יהוד - מונוסון יעלה מקליס/דוברות עיריית יהוד-נווה מונוסון

עבודות הפיתוח של שכונת גדות במערב העיר בעיצומן, כמחצית מיחידות הדיור בשכונה שווקו אך מנגד המדינה משתהה וממסמסת את התחייבותה לקבלת קרקע משלימה למימוש פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר.

כך, למשל תוכנית ענק לפינוי בינוי, שמקודמת למעלה מ-12 שנים בשלושה מתחמים וכוללת 1,154 יח"ד, 25,000 מ"ר שטחי ציבור, 1,500 מ"ר שטחי מסחר ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים, קיבלה תוקף באוקטובר 2022, ועד היום במשך חודשים ארוכים לא ניתן אור ירוק להעברת הקרקע המשלימה לטובת קידום הוצאת היתרי בניה לפרויקט כפי שהתחייבה המדינה.

בתוך כך, ראשת העיר יהוד, יעלה מקליס, שיגרה אמש מכתב ליו"ר רמ"י, ינקי קוינט, המודיע על הפסקת העבודות.

מרמ"י נמסר: "עיריית יהוד מפרה את הסכם הגג תקופה ארוכה. העירייה מסכלת שיווק של אלפי יחידות דיור מאושרות בעיר ומונעת פתרונות דיור מוזל לכלל אזרחי ישראל ככלל ולצעירי העיר יהוד בפרט. כמו כן גם פרויקטים להתחדשות עירונית אינם מקודמים ותקועים. רשות מקרקעי ישראל מחויבת לאזרחי ישראל ותמשיך במאמציה להגדלת ההיצע הקרקעות ולהורדת מחירי הדיור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

להלן המכתב המלא, כפי שנשלח ליו"ר רמ"י:

למרות הסיכומים ואין ספור הפגישות שקיימנו בנושא, וחרף פניותיי, רשות מקרקעי ישראל לא עומדת בהתחייבויותיה ומעכבת את הקצאת הקרקע המשלימה לטובת קידום פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר. כל זאת, על חשבון תושבים המצפים למימוש הפרויקטים וקבלת דירות בבניינים חדשים מחוזקים נגד רעידות אדמה, ממ"דים לעת חרום!

הסכם הגג ההיסטורי עליו חתמתי כולל שתי חטיבות קרקע עיקריות, שקודמו במסגרת הותמ"ל: הקרקע של גני יהודה ממערב לעיר והקרקע של מגשימים במזרח. שתי התוכניות יחד כוללות 7,300 יחידות דיור וכ-691 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

הסיבה העיקרית עליה חתמתי על ההסכם הינה התחייבות המדינה, להקצות קרקע משלימה בהיקף של כ-15% מסך הדירות שישווקו לטובת מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית במרכז העיר.

למרות שהמדינה שיווקה חלק משמעותי מיחידות הדיור בשכונה, טרם מומשה ההתחייבות לקבלת קרקע משלימה למימוש פרויקטים ענקים של התחדשות עירונית במרכז העיר. בין היתר, תוכנית ענק לפינוי בינוי, שמקודמת כ 12 שנים ואושרה בותמ"ל תמל/2016, בשלושה מתחמים: קדושי מצרים, ביאקובסקי, והרצל הכוללת 1,154 יח"ד, 25,000 מ"ר שטחי ציבור, 1,500 מ"ר שטחי מסחר ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים.

התוכנית קיבלה תוקף באוקטובר 2022 ועד היום, במשך חודשים ארוכים, לא ניתן אישור להקצאת הקרקע המשלימה לטובת הוצאת היתרי בניה לפרויקט - כפי שהתחייבה המדינה.

המכתב ששלחה ראשת העיר יהוד ליו"ר רמ"י. דוברות עיריית יהוד-מונסון,
המכתב ששלחה ראשת העיר יהוד ליו"ר רמ"י/דוברות עיריית יהוד-מונסון

כידוע, קבלת קרקע משלימה היא האופציה היחידה, שתהפוך את הפרויקטים לכדאיים מבחינה כלכלית ותאפשר ליזמים להוציא אותן לפועל.

כראש העיר יהוד מונוסון, המייצגת את האינטרס של התושבים הנני מודיעה על הפסקת עבודות הפיתוח שמבצעת העירייה בשכונת "גדות" תמ"ל 1041, עד להקצאת הקרקע המשלימה לטובת ההתחדשות העירונית, בהתאם להסכם.

כולנו מצפים כי רמ"י תפעל באופן מידי ותעמוד בהתחייבותה ותאפשר לתוכנית פינוי בינוי לצאת לפועל. האינטרס הציבורי משותף לכולנו ומצופה שהמדינה המבקשת להגדיל את היצע יחידות הדיור תקצה את הקרקע המשלימה ותאפשר להשלים פרויקטים שיש להם תועלות ציבוריות ולאומיות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully