וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהולאמה, דירתו של זלנסקי בחצי האי קרים תעמוד למכירה פומבית

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 10:31

בני הזוג זלנסקי רכשו את הנכס ב-2013, עוד כשחצי האי קרים היה חלק מאוקראינה. במאי האחרון דיווחו שלטונות קרים כי הלאימו את הדירה, וכעת מעמידים אותה למכירה פומבית. זלנסקי: "אחזור להשתמש בה לאחר החזרת חובה של קרים לאוקראינה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, 19 בספטמבר 2023. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, 19 בספטמבר 2023/רויטרס

הרצחת וגם ירשת? לאחר שהמועצה המדינית של חצי האי קרים, שבשליטה רוסית, החליטה במאי האחרון על ניכורו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ורעייתו מרכוש המדינה - הדירה שהייתה בבעלות הזוג, וכעת הולאמה, תועמד בעתיד הקרוב למכירה פומבית.

הדירה, שנרשמה על רעייתו של הנשיא, הינה חלק ממתחם מגורים יוקרתי בכפר "ליבדיה" שבחוף הדרומי של חצי האי קרים, על חוף הים השחור, ומוערכת בכ-24 מיליון רובל, שנכון להיום שווים כ-256 אלף דולר.

שירות העיתונות של נשיא אוקראינה מסר בתגובה להחלטה כי הדירה בחצי האי קרים נרכשה באופן חוקי, במחיר שוק - וכי משפחתו של הנשיא מתכוונת להשתמש בה "רק לאחר החזרת חובה של קרים לאוקראינה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יושב במטוס קרב F-16  בבסיס בוונס, דנמרק, 20 באוגוסט 2023.. רויטרס
זלנסקי: "אחזור להשתמש בדירה לאחר החזרת חובה של קרים לאוקראינה"/רויטרס

לדברי אלכס טנצר, פעיל חברתי, לשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים, זהו אינו המקרה היחיד של הלאמת רכוש על ידי שלטונות חצי האי קרים;

לאחר שקרים הפך לחלק מרוסיה באביב 2014, החלה הלאמת הרכוש באזור, שהיה שייך לממשלת אוקראינה, וכן גם רכושם של מיליארדרים שהוחזק באי, ביניהם גם איגור קולומויסקי (אזרח ישראלי) ורינת אחמטוב.

נכון לפברואר האחרון הולאמו בחצי האי קרים כ-500 חפצים מתוך "רכושם של אזרחים זרים ומדינות המבצעות פעולות לא ידידותיות כלפי רוסיה". מעבר לדירה של בני הזוג זלנסקי, יעמדו עוד כ-100 נכסי נדל"ן למכירה פומבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully