וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת מנהרה נוספת בירושלים, שתקל על נוסעי הרכבת הקלה

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:53

עיריית ירושלים מכריזה כי אישרה תכנית להקמת מנהרה דו-כיוונית נוספת בעיר, שתיצור עדיפות לנוסעי הרכבת הקלה על ידי העברת רכבים מתחת לתוואי הקו הסגול, שעתיד לעבור באותו הצומת

נוסעים ברכבת הקלה בירושלים, 21 באפריל 2020. אוליביה פיטוסי / פלאש 90, פלאש 90
אושרה הקמת מנהרה נוספת בירושלים, שתקל על נוסעי הרכבת הקלה/פלאש 90, אוליביה פיטוסי / פלאש 90

ירושלים של מנהרות: לאחר שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה הציגו בחודש האחרון את מנהרת שז"ר בכניסה לבירה שעלות הקמתה כמיליארד שקלים, ותיפתח בקרוב, עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הודיעה אמש (ד') כי המליצה להפקדה בוועדה המחוזית תכנית בניה חדשה להקמת מנהרה נוספת בעיר, בין שכונת מלחה לשכונת קריית היובל, בצומת הרחובות גולומב וקוליץ.

התכנית קובעת תוואי תת-קרקעי עבור מנהרה דו-כיוונית לטובת יצירת עדיפות לרכבת הקלה, מתחת לכיכר הח"י (צומת שרת-גולומב-קוליץ), שמתחילה ברחוב גולומב ומסתיימת ברחוב דרך חיים ע. קוליץ.

בצומת זה עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, והקמת המנהרה נועדה לייצר עדיפות לרכבת הקלה על-ידי העברת רכבים מרחוב גולומב לרחוב קוליץ ולהיפך, מתחת לתוואי הרכבת.

כך, תתייעל גם רמת השירות של התחבורה הציבורית בתחנת בוליביה באופן משמעותי, ותשתפר את ההנגשה של המעגלים הרחוקים יותר אל הרכבת הקלה.

תכנית מנהרת גולמב-קוליץ בירושלים. באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה,
תכנית מנהרת גולמב-קוליץ בירושלים/באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה

מעיריית ירושלים נמסר: "ירושלים נמצאת גם בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה. המנהרה תייעל את זרימת התנועה של הרכבת הקלה, ותשפר את רמת השירות והנגישות של התחבורה הציבורית בצומת. נמשיך לבנות את ירושלים ולקדם תחבורה ציבורית איכותית וידידותית לסביבה, שתביא גם לצמצום השימוש ברכב הפרטי והפחתת עומסי התנועה בבירה".

מגישת התכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובניה, ביוזמת צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, ועורך התכנית הוא אדריכל עמי שנער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully