וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העבודה במכונת זמן: מחזיר תקנה משנת 1966 שמאיימת על ענף הבניה

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 13:03

בהודעה שהוציא, משרד העבודה הורה לאכוף לאלתר תקנה ישנה משנת 1966 ונוגעת לטיפול בעגורנים שעובדים באתרי בנייה של מגדלים; על פי גורמים בענף, ההנחיה תאריך את משך ביצוע הפרויקט ותביא לעליות מחירים

קריסת עגורן בהרצליה בשל רוחות, 1 ביוני 2023. הפורום למניעת תאונות עבודה, אתר רשמי
קריסת עגורן בהרצליה בשל רוחות, 1 ביוני 2023/אתר רשמי, הפורום למניעת תאונות עבודה

בעקבות האירועים האחרונים של קריסת מנוף בחודשים האחרונים בארץ ובעולם, משרד העבודה הוציא הוראה מידית לאכיפה של תקנה ישנה - משנת 1966, הנוגעת לטיפול בעגורנים שעובדים באתרי בנייה של מגדלים. התקנה המיושנת קובעת על איסור שימוש במטען, לרבות משקלות בקצה אונקל של עגורני צריח, במצב של מנוחה.

ההנחיה המיושנת, כאמור, מדברת על מה קורה עם העגורן בזמן מנוחה (בלילה, בשבתות וכו'). עד היום, פעלו חברות הבנייה לפי הוראת יצרן שמתייחסת לזמן מנוחה, ומסתפקת במשקולת שמחוברת למנוף, כדי שאם תגיע רוח חזקה המנוף לא יזוז וייפגע במנוף הנוסף שבאתר הבנייה.

קריסת עגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, הסמוכה לאשקלון, 14 במרץ 2023. יוסי וייס, חברת החשמל, אתר רשמי
קריסת עגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, הסמוכה לאשקלון, 14 במרץ 2023/אתר רשמי, יוסי וייס, חברת החשמל

נכון להיום, מדובר על כ-100 עגורנים כאלה בישראל, שעובדים באתרי בנייה של מגדלים, בעיקר בגוש דן אבל לא רק, אלא גם באזור חיפה ובכל אתר בישראל בו בונים מגדלים.

על פי גורמים בענף, ההוראה החדשה עשויה להקשות על ביצוע הפרויקטים. לדבריהם, "משמעות ההנחיה היא דילול העגורנים באתרי בניה. בפועל זה אומר שמגדלים לא יוכלו להיבנות עם כמה מנופים, קצב העבודה ירד משמעותית, משך הביצוע יתארך, העלויות יעלו ובסופו של דבר מי שיספוג את העלויות במחיר יהיו הצרכנים".

עו"ד מוריה כלפה - הורוביץ, מנהלת תחום עגורני צריח באיגוד לשכות המסחר: "משרד העבודה מחזיר תקנה ישנה משנת 1966 לשוק הנדל"ן שפועל אחרת לגמרי היום. אישורי היצרן משמשים את העוסקים בענף כפרקטיקה נוהגת כמקובל באירופה ובשאר העולם. איגוד העגורנים מבקש ממינהל הבטיחות לשקול החרגה של משקולות הפיצוי מהגדרת מטען כקבוע בתקנות, כל עוד השימוש בהם מעוגן בספר היצרן ו/או באישורי יצרן אחרת התקנה החדשה תגרור האטה בקצב הבנייה ועליית מחירים מיד אחריה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully