וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למלחמות השבת? ניצחון כזה עוד לא נרשם בתולדות המדינה

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 19:30

כיצד קרה שהעבודות להקמת קו המטרו יתקיימו גם מתחת לעיר בני ברק, למרות חילול השבת? ולמה זה נחשב כניצחון שטרם נראה כמותו לתושבי העיר רמת גן? הסיפור המלא שמאחורי ההחלטה של הועדה לתשתיות לאומיות

כיצד קרה שהעבודות להקמת המטרו יימשכו גם מתחת לבני ברק בשבתות

רכבת תחתית מטרו בפריז. Shutterstock, עיבוד תמונה
כיצד קרה שהעבודות להקמת המטרו יימשכו גם מתחת לבני ברק בשבתות/עיבוד תמונה, Shutterstock

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום את תוכנית קו מטרו M2, במסגרתו הוחלט כי הקו יעבור בתחומי העיר בני ברק וייתן מענה תחבורתי חשוב עבור תושבי העיר, ולמרות חילול השבת בזמן ביצוע העבודות להקמתו. לאנשים שלא גרים בישראל זו יכולה להישמע כמו ידיעה סטנדרטית, אפילו בשורה לתושבי העיר בני ברק.

עם זאת, רובנו מבינים שיש פה הרבה יותר מידיעה על תחבורה ונדל"ן, והיא עוסקת באחד הנושאים הרגישים ביותר בישראליות: מלחמות השבת. אז כיצד קרה שהוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את הקמת קו המטרו מתחת לעיר בני ברק בשבתות?

אז ככה: מדובר באחד הניצחונות הגדולים ביותר שנרשמו לדיירים בתולדות המדינה, ויש שיגידו ב-"מלחמות השבת" מאז ומעולם: כ-5,000 מתושבי רמת גן הגרים במגדלי מרום נווה, התנגדו באמצעות עו"ד עפר שחל להקמת קו המטרו מתחת לבית שלהם, ברמת גן על גבול בני ברק, ואתמול ועדת ההתנגדויות הודיעה כי היא קיבלה את ההתנגדות, וקו המטרו יעבור בבני רק למרות חילול השבת בעבודות להקמתו.

קצת היסטוריה

בקו המטרו M2, תכנית תת"ל 102 של נת"ע, הוצגו שתי חלופות - אחת שעוברת בבני ברק ואחת שעוברת ברמת גן על גבול בני ברק.

הסיבה לא הייתה תכנונית, שכן אין כל ספק שבבני ברק עובר המתווה הנכון לקו המטרו - אלא חשש ופחד מצד נת"ע מפני התנגדות לעבודות בשבת בתחום העיר בני ברק. המחפר מתחת לאדמה כידוע עובד 24/7 ואין דרך להפסיקו.

עו"ד שחל פנה בינואר אשתקד בשם אלפי הדיירים, אשר גרים ברמת גן על גבול בני ברק, ב-13 מגדלי מגורים רבי קומות - ליו"ר נת"ע, שצוטט כשאמר "לא יהיה מטרו בבני ברק אם העירייה לא תאפשר עבודות בשבת".

אין חולק, שכל גורמי המקצוע, כולל נת"ע, גורסים שקו המטרו M2 חייב לעבור בבני ברק, עיר המשוועת לתחבורה ציבורית מסוג זה. אין גם חולק, כי התכנון המקורי של קו M2 היה הקו שעובר בבני ברק ("החלופה הצפונית"), עם שתי תחנות שמשרתות את בני ברק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפת קו M2 של המטרו בגוש דן, כולל המעקף של בני ברק שבוטל. נתע,
מפת קו M2 של המטרו בגוש דן, כולל המעקף של בני ברק שבוטל/נתע

עו"ד עפר שחל: "אני שמח שסוף סוף התקבלה ההחלטה הנכונה תכנונית וגם ההחלטה האמיצה. כפי שטענתי בשימוע בפני הוועדה, בחירה בחלופת רמת גן הייתה יוצרת פיקוח נפש שכן מדי יום ומדי שעה היו חוצים אלפי אנשים הלוך וחזור את הכבישים הסואנים בין בני ברק לרמת גן, וכל ההליכה הזו מתחנות מרוחקות אל שכונות בני ברק היתה מסכנת את הולכי הרגל סיכון ממשי יומיומי. נפגשתי גם עם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, והגענו להבנה שהפתרון היחיד הינו קו בבני ברק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully