וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק משמעותי בפעולות האכיפה על בנייה בלתי חוקית בנגב

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 16:09

מתחילת שנת 2023 בוצעו פעולות אכיפה שהובילו להריסת 3,083 מבנים לא חוקיים בנגב. כבר עכשיו, מדובר בכמות הגבוהה בכ-10% מהכמות שהייתה בכל שנת 2022; "אין סיבה שיהיו מבנים לא חוקיים בנגב"

הריסת מבנים במזרח ירושלים, 22.07.2019. רוני כנפו
זינוק משמעותי בפעולות האכיפה על בנייה בלתי חוקית בנגב/רוני כנפו

2023 המשרד לביטחון לאומי, באמצעות מינהלת דרום לתיאום האכיפה של דיני המקרקעין בשיתוף משטרת ישראל, פעל להריסת 3,083 מבנים לא חוקיים בנגב והוגשו 1,855 צווים. עד סוף השנה, על פי ההערכות, הזינוק צפוי להגיע לעשרות אחוזים ויותר בהשוואה לשנה שעברה, שכן מדובר על כמות הגבוהה בכ-10% לעומת ההספק של כל שנת 2022, בה התבצעו 2,850 הריסות והוגשו 1,874 צווים.

לאחרונה המשרד לביטחון לאומי באמצעות מינהלת דרום לתיאום האכיפה של דיני המקרקעין יחד עם הרשות לאכיפה במקרקעין ויחידת יואב במשטרת ישראל, פעל להריסת 68 מבנים בפזורה הבדואית, במסגרת שישה צווים שיפוטיים.

הריסת המבנים התבצעה על מבנים שלתושביהם קיימת הסדרה, המהווה חלופת דיור בישוב אבו קרינאת. הצווים להריסת המבנים ניתנו בשנת 2019 על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין בשיתוף משטרת ישראל.

"אין סיבה שיהיו מבנים לא חוקיים בנגב"

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר "אין סיבה שיהיו מבנים לא חוקיים בנגב. במטרה להחזיר את המשילות, הנחתי את המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל להגביר את הפעילות במימוש הצווים. מינהלת דרום לתיאום האכיפה של דיני המקרקעין ויחידת יואב במשטרת ישראל משלבים כוחות. בנקודת זמן זו חצינו את נתון ההריסות של כל שנת 2022".

יוני ראש מינהלת דרום לתיאום האכיפה של דיני המקרקעין במשרד לביטחון לאומי: "במהלך המבצע טופלו 3 צבירים ונהרסו 68 מבנים, בהם שישה בתי מגורים. מדובר בפעולות שמוביל המשרד לביטחון לאומי יחד עם גופי האכיפה, בהתאם למדיניות השר לביטחון לאומי וכחלק מהתמיכה בפעילות הרשות להסדרת הבדואים בנגב".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully