וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בפרויקט פינוי בינוי הראשון בצפון: מהן התמורות שבחרו הדיירים?

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 16:37

אבן דרך נוספת בפרויקט הפינוי בינוי הראשון במחוז הצפון: בעלי הדירות בפרויקט נגה בנוף הגליל בחרו את דירות התמורה שיקבלו בבניינים החדשים. הריסת הבניינים מתוכננת עד סוף השנה

פרויקט התחדשות עירונית ראשון בצפון. יח"צ,
פרויקט התחדשות עירונית ראשון בצפון/יח"צ

קבוצת בראל וחברת תירוש, יזמיות פרויקט הפינוי-בינוי הראשון שיוצא לדרך בנוף הגליל ובמחוז הצפון, פרויקט נגה, זימנו בשבוע שעבר את 120 בעלי הדירות הקיימות בפרויקט לכנס לבחירת דירות התמורה שיקבלו בפרויקט החדש.

הבניינים בהם מתגוררים הדיירים כיום ברחוב תירוש הם בניינים ישנים ומוזנחים, שהוקמו בתחילת שנות ה-70, רובם סובלים מליקויים, ולכן הגיעו הדיירים נרגשים לבחור את הדירות החדשות אותן יקבלו עם השלמת הפרויקט.

במסגרת ההליך לבחירת הדירות, שמאי מטעם בעלי הדירות דרג את הדירות הקיימות לפי פרמטרים של גודל הדירה, הקומה וכו', ונתן ציון לכל דירה. בעלי הדירות שקיבלו את הציון הגבוה ביותר הוזמנו ראשונים לבחור את הדירה וכך במהלך 5 ימים במהלך השבוע כל בעלי הדירות בחרו את דירותיהם מתוך מלאי דירות התמורה בפרויקט. כל בעל דירה קיבל תוספת של מעל 12 מ"ר, מרפסת בשטח של 12 מ"ר, חניה ומחסן.

בתקופה הקרובה, בעלי דירות, שירצו בכך, יוכלו לשדרג את הדירות ולבחור דירה גדולה יותר, במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק החופשי. כמו כן תינתן לבעלי הדירות האפשרות לבחור בדירות קטנות יותר בתוך הפרויקט (דירות 2 חדרים), ולקבל מהיזמים הטבה כספית בשווי הפער בין מחיר הדירות.
בחברה מציינים כי אירוע בחירת הדירות התנהל בסדר מופתי, בעלי הדירות קיבלו את כל המידע מראש ולכן התהליך התנהל ביעילות ובמהירות.

פרויקט נגה: 120 דירות ב-7 מגדלים

במסגרת פרויקט נגה ייהרסו כאמור 120 הדירות הישנות ובמקומן יוקם פרויקט עירוב שימושים חדשני שיכלול 778 יחידות דיור חדשות. הבינוי המתוכנן כולל 7 מגדלי מגורים בני 15-27 קומות הכוללים מגוון יחידות דיור - החל מדירות 2 חדרים ועד פנטהאוזים מפוארים הצופים לנוף המרהיב של שדות העמק. מתוך כלל היחידות, כ- 25% יהיו יחידות דיור קטנות.

כמו כן, במסגרת הקמת הפרויקט יבוצע שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות הקיימות והקמת מספר מבני ציבור חדשים אשר יבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט, מתקני משחק ושטחים ירוקים. כמו כן יפותחו התשתיות העירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה.

פרויקט התחדשות עירונית ראשון בצפון. יח"צ,
פרויקט התחדשות עירונית ראשון בצפון/יח"צ

פרויקט נגה קודם בזמן שיא של ארבע שנים בלבד מהפנייה הראשונית של היזמים לבעלי הדירות ועד לאישור התוכנית. בימים אלו כבר החלה הבנייה של מרכז המידע של הפרויקט. במסגרת הפיתוח הסביבתי יזמי הפרויקט כבר הקימו מזרקה חדשה בכיכר בכניסה לפרויקט, והריסת הבניינים מתוכננת עד סוף השנה.

ראש העיר, רונן פלוט: "תירוש הוא הפרויקט הראשון שנכנס לשלב ביצוע, מתוך 20 פרויקטי פינוי בינוי בנוף הגליל שנמצאים בהליכי תכנון שונים, חמישה מתוכם בהליכים מתקדמים בוועדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully