וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו הקלות נוספות למחוסרי דיור, ושוב: ביישובי פריפריה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 13:41

הממשלה ורמ"י אישרו שורה נוספת של הקלות לבעלי תעודת זכאות של חסרי דיור בהקצאת קרקעות לבנייה עצמית באזורי עדיפות לאומית, כלומר בעיקר ביישובים כפריים בפריפריה. בנוסף, אושרה הנחה נוספת של 10% למשרתי מילואים פעילים

שדות על רקע העיר באר שבע. ShutterStock
שדות על רקע העיר באר שבע/ShutterStock

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל התקיימה אמש (ד') במעמד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ומנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קווינט. במסגרת הישיבה, המועצה אישרה הנחת אזור לבעלי תעודת זכאות של חסר דיור, בהקצאת קרקע לבנייה עצמית במסגרת מכרז "הרשמה והגרלה", או בהקצאה שלא במכרז.

כמו כן, ההנחה תינתן באזורי עדיפות לאומית כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה מס' 561 מיום 21.05.23 - במילים אחרות, ביישובים כפריים בפריפריה.

בהתאם להחלטה, נקבע כי הפחתת דמי החכירה המהוונים תוגבל כמפורט:

• במגרשים של עד 250 מ"ר - תוגבל ההפחתה למחיר תקרה אשר יעמוד על 850,000 שקל, ערך קרקע ללא הוצאות פיתוח ומע"מ ליחידת דיור.

• במגרשים מעל 250 מ"ר - תוגבל ההפחתה למחיר תקרה אשר יעמוד על 650,000 שקל, ערך קרקע ללא הוצאות פיתוח ומע"מ ליחידת דיור.

יצחק גולדקנופף בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

בנוסף, אושר ע"י המועצה לבטל את הגבלת ההטבה הנוכחית כתלות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים (סיווג שנוצר בשל הזדקנות היישובים). כמו כן, המועצה קבעה כי הנחות אזור, כהגדרתן בהחלטה זו, יינתנו ביישובים בהם ישווקו בשנים הקרובות מגרשי מגורים בקצב ובשיעורים שפורטו בהחלטה.

בתום התקופה, הנחות אזורי עדיפות לאומית יחולו רק על מגרשים שאושרה לגביהם תוכנית הקובעת צפיפות מזערית של 4 יח"ד לדונם. החלטה זו מטרתה לעודד שיווקים ולתמרץ תכנון מחודש להגדלת מספר יח"ד לשיווק ביישובים באזורי עדיפות לאומית. יקבעו יעדי שיווק לכל ישוב במטרה לוודא ניצול של תקופת ההנחה כדי לייצר קליטה אינטנסיבית בישובים.

עוד נקבע כי חייל מילואים פעיל יהיה זכאי להפחתה של 10% נוספים מתשלום דמי החכירה המהוונים, במקום ההנחה הניתנת כיום בהחלטות המועצה לחיילי מילואים, לפי הגבוה מבניהם.

"העברנו החלטה חשובה נוספת, שתכליתה לאפשר במכרזים החדשים של דיור להשכרה בכל הארץ, פריסת תשלומים לתקופה של עד שנתיים, על מנת להגדיל את היקף העסקאות גם בדיור להשכרה, בתנאי השוק הנוכחים. כמו כן, הורדנו את מחיר המינימום גם במכרזי הדיור להשכרה. גם החלטה זו נועדה להגדיל את היצע הדיור להשכרה ולבלום את עליית המחירים", אמר השר יצחק גולדקנופף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully