וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן מתחדשים בכיף: כיצד נהפוך את חווית ההתחדשות העירונית לחלקה?

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 13:56

פרויקטים של התחדשות עירונית עלולים להיות רכבת הרים של התרגשות גדולה וחששות רבים מצד הדיירים. בעזרת מספר צעדים בכיוון הנכון - תוכלו להבטיח שהדרך לביתכם החדש תהיה חלקה ומהנה הרבה יותר

הופכים חלום למציאות עם כניסה לבית לאחר התחדשות עירונית. ShutterStock
התחדשות עירונית מגשימה חלומות/ShutterStock

פרויקטים של התחדשות עירונית טומנים בחובם הבטחה להחיות קהילות, להפיח חיים חדשים בשכונות וליצור סביבות חיים טובות יותר. עם זאת, כמו כל חלום שעומד להתגשם, גם היציאה לפרויקט התחדשות עירונית מלווה בהתרגשות גדולה לקראת משהו חדש ולא מוכר שמתחיל והולך לשנות את החיים מקצה לקצה - ובו זמנית גם בחששות רבים המגיעים בדרך כלל לקראת שלב החתימה על החוזה עם הקבלן המבצע.

בשלב זה, הדיירים מתבוננים במורכבות הצפויים להם במהלך הפרויקט - ומפנימים את החשיבות של לקיחת האחריות על עתידם בידיהם.

איש זקן וחכם אמר פעם: אל תחשוש מהעתיד, תדאג לו. וזה גם הטיפ הטוב ביותר שאפשר לתת לדיירים הניצבים לקראת תהליך של פינוי בינוי - תדאגו לעתיד שלכם בעצמכם, אל תשאירו אותו בידי היזמים, ותוודאו טרם תחילת הפרויקט, ולאורך כל שלביו, שהאינטרסים שלכם נשמרים.

איך בוחרים פרויקט של התחדשות עירונית. ShutterStock
איך תדאגו לאינטרסים שלכם בהתחדשות עירונית?/ShutterStock

ועכשיו, לשאלה הבאה שלכם: איך אדם שלא מבין כלום בבנייה וניהול פרויקטים אמור לנהל פרויקט התחדשות עירונית ולדאוג לאינטרסים שלו ושל הדיירים? הוא לא. כמו שאתם לא בונים חדר נוסף בבית בעצמכם, אתם גם לא אמורים לנהל פרויקט של הריסה ובניית בניינים בעצמכם. בשביל זה יש חברות ניהול פרויקטים של בנייה.

חברה שתנהל את הפרויקט מטעמכם, תבין את ההשפעה שיכולה להיות לפרויקטים של התחדשות עירונית על הדיירים, ותדע כיצד לפעול כדי לשמור על האינטרסים ועל השקט הנפשי שלכם לאורך כל שלבי הפרויקט.

מהו המסע שעוברים הדיירים מרגע פנייתם לחברת הניהול של הפרויקט ועד לסיום הבנייה? יעקב שוחט, בעלים של חברת ניהול הפרויקטים קו ישר מהנדסים, מסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המסע שעוברים הדיירים - בדרך לחיים חדשים

המעורבות של חברת הניהול מתחילה עוד לפני תחילת בניית הפרויקט ההנדסי, בשלב בחירת היזם/ הקבלן המבצע. בשלב זה, מנהל הפרויקט משמש כמדריך המסייע לדיירים בבחירת היזם המתאים ביותר לביצוע העבודה לפי מספר קריטריונים חשובים. הוא מספק רשימה של קבלנים מוסמכים ומארגן פגישות וביקורים באתר כדי לעזור לדיירים לקבל החלטות מושכלות. מנהל הפרויקט מקפיד על שקיפות ומקצועיות בתהליך הבחירה, ומציע ייעוץ מומחים על סמך ניסיונם בתחום.

לאחר בחירת היזם, מנהל הפרויקט מסייע במשא ומתן ובגמר החוזים. הדיירים יכולים להיות רגועים יותר בידיעה שחברת הניהול נותנת עדיפות לאינטרסים שלהם. מנהל הפרויקט מבטיח שכל הצדדים המעורבים מבינים את היקף העבודה, לוחות הזמנים וההסדרים הפיננסיים. נוצרים ערוצי תקשורת שקופים, המספקים לדיירים עדכונים ונותנים מענה מיידי לכל חשש. כמו כן, בשלב הבנייה זכאים הדיירים לקבל סיוע כספי בדמות פיצוי בגין אי נוחות או מעבר זמני. מנהל הפרויקט מבטיח שתשלומים אלו יעוגנו בחוזה בצורה יעילה והוגנת.

בניין מגורים. ShutterStock
התחדשות העירונית יכולה להיות גם חוויה חלקה ובעיקר מרגשת עבור הדיירים/ShutterStock

בשלב הביצוע, לאורך כל תהליך הבנייה, מנהל הפרויקט מפקח על הפרויקט תוך הקפדה על ביצוע העבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. חברת הבניה עורכת ביקורים שוטפים באתר ומדווחת על ההתקדמות לדיירים. פיקוח זה מבטיח את סיום העבודה על פי התוכניות והמפרטים המוסכמים, ומעניק לדיירים שקט נפשי.

לסיכום, מהפנייה הראשונה ועד הכניסה לדירה - מנהל הפרויקט מנחה את הדיירים, דואג למתן מענה לצרכיהם, מענה לחששותיהם ומעניק להם שקט נפשי. עם תקשורת נכונה, הבטחת איכות בזמן הביצוע וטיפול בדיירים, פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים להיות גם בהחלטה חוויה חלקה ובעיקר מרגשת עבור הדיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully