וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התחייבות עבר לפטור מהיטלים תופסת גם לגבי היתר בניה חדש?

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 10:23

בית המשפט המחוזי הפך פס"ד של בית משפט השלום וקבע כי למרות מכתב התחייבות מהמועצה הפוטר מתשלום, החברות JTLV וקרן ריט1 ישלמו מעל מיליון שקל למועצת גן יבנה, עבור היתר בנייה שניתן להן למרכז מסחרי

מרכז מסחרי, קרית ארבע. שלומי הלר
מעל מיליון שקל עבור היתר בנייה למרכז מסחרי/שלומי הלר

בית המשפט המחוזי הפך לאחרונה פסק דין של בית משפט השלום, וקבע: התחייבות עבר לפטור מהיטלים אינה תופסת גם לגבי היתר בניה חדש; בכך, חברות קרן ריט1 ו-JTLV נדרשו לשלם מעל מיליון שקל למועצת גן יבנה, עבור היתר בנייה שניתן להן למרכז מסחרי.

הסיפור: ב-2007 פרסמה רמ"י מכרז לחכירת שלוש חטיבות קרקע למטרת מגורים ומסחר, כאשר בהתאם לתנאים היה על הזוכה לשלם היטלי פיתוח. חברת י.ח. דמרי זכתה במכרז ושילמה את הוצאות הפיתוח בסך כ-11 מיליון שקל. ב-2013 רכשו קרן ריט1 וחברת JTLV את הזכויות מחברת דמרי וב-2015 הוציאה להן הוועדה המקומית גן יבנה היתרי בניה להקמת מרכז מסחרי. ב-2018 הגישו החברות בקשה לתוספת של כ-4,000 מ"ר, על בסיס אחוזי הבנייה שטרם נוצלו. הבקשה אושרה להן בתנאי שישלמו תוספת של היטלי סלילה ושצ"פ.

שתי החברות טענו שהן פטורות מתשלום ההיטלים, כיוון שההיטלים כבר שולמו בעבר על ידי חברת י.ח דמרי שזכתה במכרז, ואף הציגו מכתב מהמועצה שפוטר אותן מתשלום ההיטלים, אולם המועצה המקומית גן יבנה סירבה להכיר בכך ולכן החברות שילמו עוד כ-850 אלף שקל ולאחר שקיבלו את ההיתר הגישו תביעה לבית משפט השלום בכפ"ס להשבת הכסף.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בית משפט השלום קיבל את התביעה, וקבע כי המכתב שהציגו שתי החברות אכן פוטר אותן מתשלום ההיטלים וחייב את גן יבנה להשיב להן את הסכום ששילמו.

עם זאת, המועצה המקומית גן יבנה לא ויתרה בקלות, והגישה ערעור על פסק הדין. באמצעות משרד עו"ד עפר שפיר ושות', טענה המועצה המקומית כי מכתב הפטור שניתן בזמנו התייחס לתשלומים שהיו קיימים באותה עת, אולם לא לתשלום אותו על החברות לשלם בעקבות ההיתר החדש.

ריט1 ו-JTLV טענו שוב כי מכתב הפטור ומסמכי המכרז קבעו בצורה ברורה, כי המועצה לא תחייב את היזם בהיטלי פיתוח ולכן מדובר בפטור גורף מכל תשלום נוסף.

בית המשפט המחוזי מרכז, בהרכב של שלוש שופטות בראשות השופטת מיכל נד"ב, קיבל את טענות המועצה המקומי, ביטל את פסק הדין הקודם וקבע כי מכתב הפטור התייחס לעבודות פיתוח שבוצעו בעבר ולא לעבודות שיבוצעו לאחר מכן בעקבות ההיתר הנוסף שאושר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully