וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נראה רפורמה בתחום הבטיחות בעבודה?

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 14:17

לא רק במערכת המשפט: על רקע המאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל, ח"כ טלי גוטליב מהליכוד קוראת לרפורמה בתחום הבטיחות בעבודה. "יש לחייב כל מעסיק לשלוח את עובדיו לקורס הכשרה בבטיחות"

פועל בן 20 נהרג מנפילה מגובה של כ-8 קומות באתר באשקלון. 26 בפברואר 2023. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
פועל בן 20 נהרג מנפילה מגובה של כ-8 קומות באתר באשקלון. 26 בפברואר 2023/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

ביום שני האחרון נערך ביקור מיוחד של ח"כ טלי גוטליב ממפלגת הליכוד עם מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר במרכז הלאומי לסימולטורים בבטיחות בפתח תקווה. כשראתה את הסכנות איתן מתמודדים העובדים באתרי הבנייה, גוטליב קראה כי יש לבצע שינויי רגולציה מהותיים בענף הבנייה לשיפור בטיחות.

לדבריה, "יש לתקן את לשון החוק ולחייב כל מעסיק לשלוח את עובדיו לקורס הכשרה העוסק בהנחיות הבטיחות הנדרשות באתרי הבניה. חובת המדינה לדאוג לכך שהעובדים יקבלו את ההכשרה שתסייע להם להתמודד עם אותם מצבי קיצון במקום עבודתם".

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר, שליווה את גוטליב, מסר כי: " מפעיל שאינו מיומן יביא לנזקים, בזבוז זמן, עיכובים, פגיעה בבטיחות ולתאונות עבודה. לכן הקמנו את מרכז הלאומי לסימולטורים שנועד להצעיד את מדינת ישראל לקדמת הטכנולוגיה המאפשר אימון מקצועי שמוביל לשיפור משמעותי במיומנות המפעיל וביכולותיו להתמודד במצבי חרום ומצבים מסוכנים באתרי הבנייה. אני מצטרף לאמירותיה של ח"כ הכנסת גוטליב. יש להוביל לעלייה בכמות המעסיקים ששולחים את עובדיהם להכשרות בתחום הבטיחות באתרי הבניה. יכולות אלו קריטיות לשמירה על ביטחונם האישי של העובדים באתר הבנייה והציבור הרחב הסובב את האתר מצד אחד ומוביל לשיפור הפריון והרוויחים לקבלן וליזם מצד שני".

ח"כ טלי גוטליב עם מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר. המוס"ל,
ח"כ טלי גוטליב עם מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר/המוס"ל

ח"כ טלי גוטליב סיכמה את הביקור: "עברתי היום הדרכה משמעותית במרכז הסימולטורים של המוס"ל, שבו התנסיתי בסימולטורים השונים במקום. יש להעניק לעובד את הכלים להתמודד עם הסכנות הפוטנציאליות במקום העבודה. לשמחתי יש תושבים שמעורבים ומדווחים באמצעות מוקד קו החיים תמונות בהן מוצגות הסכנות אליהם נחשפים העובדים. חובת המדינה לדאוג לעובדים והם צריכים לקבל הכשרה שתסייע להם להתמודד עם אותם מצבי קיצון במקום העבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully