וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האינטרסים המתחרים על פיסות הקרקע במדינת ישראל יקצינו"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 13:31

לשכת שמאי המקרקעין הרימה כוסית לקראת ראש שנה בהשתתפות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה. לאירוע הגיעו מאות שמאי מקרקעין ואנשי נדל"ן. מה הצפי של הלשכה לשנים הבאות?

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, נחמה בוגין. לשכת שמאי המקרקעין,
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, נחמה בוגין/לשכת שמאי המקרקעין

לשכת שמאי המקרקעין ערכה אירוע הרמת כוסית לכבוד ראש השנה. במסגרתו, אירחה יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, נחמה בוגין, חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה: יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, וזאב אלקין מהמחנה הממלכתי. בנוסף, גם עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, שמשמש כיום יועץ ללשכה.

לאירוע הגיעו מאות שמאי מקרקעין ואנשי נדל"ן והוא נפתח על ידי יו"ר הלשכה, נחמה בוגין, אשר ציינה כי "שמאי המקרקעין הם שומרי הסף של הציבור". עיקר פעילותה בחצי השנה הראשונה בתפקיד היה טיפול בהשגת גבול המקצוע והדגשת הסמכות הבלעדית של שמאי המקרקעין להעריך שווי מקרקעין מול הציבור כולו. בנוסף, פעילות מול הרגולטור בכל הקשור לשומות משכנתה, ומול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להסדרת סוגיות שמאיות, כשבראשן איחוד וחלוקה מחדש ומנגנון דיון בתקן 21, ועוד.

במהלך האירוע שיתף עו"ד קמיניץ את התחזית שלו לעוד כ-25 שנה, כישראל תהיה בת 100: "האינטרסים המתחרים על פיסות הקרקע שקיימות במדינת ישראל יקצינו בדיור, תחבורה, תשתיות, שטחים ירוקים, שטחים חקלאים, צורכי ציבור, תעסוקה, מסחר וכו'. כל האינטרסים יובילו לעוד ועוד חיכוכים, שבהם כל אחד יבקש להשיג את הבכורה".

"כשיש סכסוכים בין אינטרסים קיימות שתי דיסציפלינות שנהנות מכך: עורכי דין ושמאות מקרקעין שנמצאים בכל מקום - היטלי השבחה, הפקעות על תשתיות, תשלום בפטור ממכרז ועוד. שמאות המקרקעין תימצא ותגביר את הנוכחות שלה בכל מקום שבו יהיה מפגש אינטרסים בסכסוכים על הקרקע".

"תשתמשו בנו, חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה"

חבר הכנסת יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים, ציין במהלך האירוע כי, "להערכתי פינוי בינוי יהיה הקטר המוביל לפתרון הדיור הקשה של המדינה. אנו מטייבים חוק המטרו במספר נושאים כדוגמת מועד החלת חיוב היטל ההשבחה, הבחנה בין זכויות שנוצרו או ייווצרו בעקבות המטרו ונושאים נוספים שאם נגיע להסכמה נצליח לקדם אותם ביחד ובמהירות".

חבר הכנס זאב אלקין דיבר גם הוא, ואמר כי :"אחד האתגרים המשמעותיים של מקצוע השמאות הוא הרגולטורי - תשתמשו בנו חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה לקידום חקיקה פרטית שהיא בעלת כוח רב ומאפשרת שיתופי פעולה חוצי מחנות עם גורם מקצועי שהוא עומד מאחורי החקיקה ומלווה אותה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully