וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכונן לכיפור? גולדקנופף העביר 600 מיליון שקל לדיור הציבורי

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 10:50

לאחר הזנחה של שנים, שר הבינוי והשיכון הנחה לממש 600 מיליון שקל מהתקציב המשרד לרכישת דירות לממתינים לדיור ציבורי; גידול של כ-785% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "מציגים תמונה אופטימית במצב של קריסה טוטאלית"

שר השיכון הנכנס יצחק גולדקנופף בטקס חילופי השרים, ירושלים, 1 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מתכונן לכיפור? גולדקנופף העביר 600 מיליון שקל לדיור הציבורי/פלאש 90, יונתן זינדל

כעבור שנים בהם הזניחו ממשלות ישראל את מערך הדיור הציבורי, כשמספר הממתינים הלך וגדל ועומד היום על למעלה מ-31,000 משפחות הממתינות לדיור ציבורי - הורה היום (ד') שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, על העברת 600 מיליון שקל מתקציב המשרד לטובת הגדלת ההיצע של הדירות הציבוריות, על ידי בנייה חדשה, בדגש על הפריפריה. זאת, בנוסף לכ-230 מיליון שקל שמושקעים בדיור הציבורי לטובת תחזוקה, שיפוץ וחיזוק מבנים של דירות הדיור הציבורי ועוד.

ההוראה ניתנה כחלק מישיבות ההנהלה השוטפות, בהם ניתנה תמונת המצב של הפעלת תקציב המשרד לשנת 2023, הצגת ההיערכות לקראת השנה החדשה וסגירת שנת התקציב. לאחר קבלת כל הנתונים מאת גורמי המקצוע במשרד, הנחה שר הבינוי והשיכון להאיץ בצורה מידית, כבר לאחר תקופת החגים את הפעילות להשלמת שנת התקציב, ולנצלו בצורה המיטבית ביותר.

שיכוני הדיור הציבורי בבאר שבע. שי מכלוף
שיכוני הדיור הציבורי בבאר שבע/שי מכלוף

בתחום הדיור הציבורי נראה שהיקף התשלומים בתקציב הפיתוח של המשרד, הכולל את תחומי הבניה החדשה, הדיור הציבורי והמרקם הותיק עלה בכ-30% מתחילת השנה, וכלל תשלומים של מעל 3.5 מיליארד שקל, מתוכם 600 מיליון שקל לרכישת דירות לממתינים לדיור ציבורי, המשקפים גידול של כ-785% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, בתחום הסיוע בשכר דירה הניתן לכ-190 אלף משקי בית, חל גידול של כ-10%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הובטחו כבר תקציבים בעבר, שבפועל לא הגיעו"

דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי הגיב על החלטת השר: "הנתונים שמוצגים על ידי משרד השיכון מציגים תמונה אופטימית, בעוד המצב בשטח הוא קריסה טוטאלית של מערך הדיור הציבורי. בשנת 2022 הובטחו למשרד השיכון תקציבים לבניית 1,700 דירות ציבוריות חדשות, בתמורה להסכמה לבטל את החלטת רמי לבנות 7% דיור ציבורי מכל בניה חדשה. בפועל, התקציבים האלה לא הגיעו ולכן לא נרכשו דירות וגם לא בנו דירות. בכל 2022 נקנו כ-300 דירות ציבוריות בניגוד מוחלט להבטחה ל-1,700 דירות, ולכן מספר הממתינים הלך וגדל כאשר כיום יש למעלה מ-31,000 משפחות ממתינות לדיור ציבורי".

"בנוסף על כך, תנאי הזכאות לדיור ציבורי הוחרפו בצורה קיצונית, כאשר משרד השיכון הוביל תהליך ביטול ועדת החריגים, שהייתה אחראית להעניק זכאות ליותר מחצי מהזכאים. למרות ההקשחה הזאת, ועדת הכהן שהייתה אמורה להגמיש את הקריטריונים לא פרסמה את ההמלצות שלה, ומבחינת הקריטריונים לזכאות אין שום בשורה לעשרות אלפי משפחות עניות שאינן זכאיות ומקבלות שכר דירה זעום של 700 שקלים".

עוד, אומר גיגי, "אם כבר מדברים על מצב הדירות, אנו מקבלים אלפי פניות על דירות מוזנחות שמסכנות את הדיירים, כאשר עמידר לא עושה כלום כדי לשפר את המצב ולמלא את החובה שלה לתחזק את הדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully