וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה: העיר קרית גת תתרחב?

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 15:42

נמשכת תנופת הפיתוח של קרית גת: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה לממשלה לאשר הרחבה נוספת של המרקם העירוני של קרית גת שתאפשר מענה רחב למגוון אוכלוסיות, וכן שטחים פתוחים לטובת התושבים

העיר קריית גת. ShutterStock
העיר קריית גת/ShutterStock

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה היום (ג') לממשלה על אישור הרחבה נוספת של המרקם העירוני של קרית גת, אשר נועדה לאפשר בחינה תכנונית של פוטנציאל שטחי פיתוח נוספים שיאפשרו מענה רחב למגוון אוכלוסיות, וכן שטחים פתוחים לטובת תושבי המרקם העירוני בראייה ארוכת טווח. לשם כך, נדרש לבצע עדכון בתוכנית המתאר הארצית של מדינת ישראל (תמ"א 35).

בהחלטת המועצה הארצית הודגש כי חיזוקה של העיר קרית גת, שהינה יישוב עירוני משמעותי במרחב נפת אשקלון, המצוי בנגישות לאמצעי תחבורה ולשטחי תעסוקה, עולה בקנה אחד עם העיקרון העומד בבסיסה של מדיניות התכנון הארצית להכוונת עיקר הפיתוח למרקמים העירוניים ויצירת מלאי תכנוני של יחידות דיורביישובים העירוניים.

"פוטנציאל להפוך לעיר מרכזית בישראל"

כזכור, במרץ 2021 החליטה המועצה הארצית על הרחבת המרקם העירוני של קריית בעקבות התוכנית המתאר הכוללנית שקודמה לעיר וכיום כאמור הוחלט על הרחבה נוספת שתאפשר הגשת תוכניות ברמה המחוזית.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "החלטת המועצה הארצית משקפת את מדיניות התכנון שרואה בקרית גת עיר מרכזית בישראל עם פוטנציאל פיתוח משמעותי של היצע יחידות הדיור. כמו כן, הרחבת מרקם הפיתוח של קרית גת, יאפשר את הרחבת מפעל אינטל דרומה שיהווה צמיחה מנוע צמיחה כלכלי חשוב במדינת ישראל בכלל ובדרום בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully