וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדשת: אושרה הקמת 427 דירות באחת הערים העשירות בישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 15:02

רמת השרון ממשיכה להתחדש: הועדה המחוזית החליטה להפקיד את תכנית ההתחדשות העירונית ברמת בשכונת הדר הוותיקה ברמת השרון. התוכנית כוללת 427 יחידות דיור חדשות שיוקמו בבנייה של 7 ועד 21 קומות, ואלפי מ"ר למסחר ומבני ציבור

הדמיה - תכנית ההתחדשות בשכונת הדר ברמת השרון. משרד אירית צרף-נתניהו,
הדמיה - תכנית ההתחדשות בשכונת הדר ברמת השרון/משרד אירית צרף-נתניהו

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה היום (ג') על החלטתה להפקיד את תכנית ההתחדשות במתחם בן חיים בשכונת הדר, ברמת השרון. כיום מצויים במתחם 10 מבני שיכון בני 6-8 קומות ובהם 180 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית, שבשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמת השרון, הינה על שטח כולל של כ-27 דונם, והיא ממוקמת בדרום-מזרח שכונת הדר בחלקה הדרומי של העיר רמת השרון.

על פי התכנון, במסגרת התכנית יוקמו 427 דירות חדשות ב-7 בניינים בני 7-21 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 43 יוקצו לטובת דירות זעירות (30-55 מ"ר מירבי); 128 יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 75 מ"ר שטח מירבי); 171 יחידות דיור בינוניות (עד 105 מ"ר שטח מירבי).

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר בהיקף של כ-2,600 מ"ר, שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים, וכן העצמת שטח ציבורי המיועד למבני חינוך, קהילה ותרבות בהיקף של כ-4,900 מ"ר.

הדמיה - תכנית ההתחדשות בשכונת הדר ברמת השרון. משרד אירית צרף-נתניהו,
הדמיה - תכנית ההתחדשות בשכונת הדר ברמת השרון/משרד אירית צרף-נתניהו

כמו כן, התוכנית כוללת כ-22 דונם שטחים פתוחים מתוכם שטח ציבורי פתוח משמעותי במרכז המתחם ובו מצויים עצים בוגרים לשימור, וכן שטח ירוק ופתוח, שיאפשר הצפה וחלחול של נגר עילי עבור נחל גלילות, בהתאם להוראות תמ"א/ 1.

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "התוכנית למתחם בן חיים ברמת השרון שאושרה היום מציעה שינוי משמעותי למרחב עירוני חשוב ברמת השרון תוך שמירה על הפעילות העירונית הקיימת, שימור העצים הקיימים והרחבה משמעותית איכותית וכמותית של המרחב הציבורי. בתחום המגורים מוצע תמהיל מגוון של מבנים ויחידות דיור ליצירת שכונה עם אוכלוסיה מגוונת. תהליך התכנון שהובל על ידי העירייה בשיתוף הרשות להתחדשות ולשכת התכנון המחוזית הביא לתוצר תכנוני מצויין במהירות וביעילות".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית בהיקף משמעותי, המוכיחה את האפשרות לקדם תכנון להתחדשות באמצעות מכפילים נמוכים ליצירת מרקם עירוני איכותי מחד ולא מוגזם מאידך, הכל תוך הבטחת ישימות כלכלית. כמו כן התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי, על ידי שמירת מרחב איכותי ומשמעותי לטובת כלל הציבור, שימור ש=9C עצים בוגרים להבטחת צל ואיכות עירונית".

התוכנית נערכה על ידי משרד אירית צרף-נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully