וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך תשע: איזו חברה נבחרה בקול קורא להתחדשות בדרום תל אביב?

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 10:19

תשע חברות התמודדו במסגרת קול קורא של העירייה להצעות יזמים על ביצוע פרויקט פינוי-בינוי בקריית שלום בתל אביב; "המודל הצליח, כל החברות הציעו תמורות משמעותיות. הדיירים בחרו ביזם שהעניק להם תמורות משמעותיות מאוד"

הדמיה: פרויקט פינוי בינוי בקרית שלום בתל אביב. Ntrace,
הדמיה: פרויקט פינוי בינוי בקרית שלום בתל אביב/Ntrace

אחת מתשע: חברות אקרו נדל"ן מדווחת כי זכתה בקול קורא של עיריית תל אביב להצעות יזמים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי ברחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב-יפו, הנמצא על תוואי הרכבת הקלה.

התכנית היא במתכונת פינוי-בינוי, והיא כוללת בניית 198 יחידות דיור חדשות. בתחום התכנון קיימים שני מבני שיכון מאורכים, בני ארבע קומות ו-80 יחידות דיור, המהווים דופן בין השכונה ובין דרך בן צבי, שהינה עורק תחבורה ראשי.

המתחם ממוקם בסמיכות לתוואי הרכבת הקלה. בין הבניינים לתחנת הרכבת הקלה ישנה רצועת שטח ציבורי פתוח. התב"ע (תכנית בניין עיר) מאפשרת הקמת מגדל בן 15 קומות ושלושה בניינים בני שמונה קומות, אשר יכללו 198 יחידות דיור. בשל הסמיכות לתוואי הרכבת הקלה, לא מתוכננות בפרויקט חניות.

בחודש אפריל 2022 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה, וכעת היא נמצאת בשלב אישור למתן תוקף. את הדיירים מייצג משרד KDC - ע"י עו"ד נורית כהן-קצב.

"המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים"

מדובר בפרויקט נוסף שקודם במסגרת המודל הייחודי של עיריית תל אביב, במסגרתו החברה העירונית "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב-"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.

לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, "העובדה שתשע חברות התמודדו והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים. מדובר בפרויקט שישי שיוצא לדרך במודל הזה, ולשמחתנו, אנחנו רואים עניין רב גם בקרב בעלי דירות וגם בקרב יזמים. בסופו של דבר, הדיירים בחרו ביזם שהעניק להם תמורות משמעותיות מאוד. הדבר מעיד על הוודאות והבטחון שנוצרו בשיטת העבודה הזו, הן ליזמים והן לבעלי הדירות".

רחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב. יח"צ,
רחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב/יח"צ

סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, מאי לואני-שדה: "חברת עזרה ובצרון הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה-'קול קורא' גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם, הביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים. בחירת היזם בוצעה על ידי הדיירים. גם לאחר בחירת היזם תמשיך עזרה ובצרון ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק".

עו"ד נורית כהן-קצב ממשרד KDC המייצג את הדיירים בפרויקט: "אנו שמחים לייצג את בעלי הדירות בפרויקט הפינוי בינוי של מתחם בורמה בתל אביב ונרגשים עבורם בעוד הם עוברים אבן דרך חשובה בפרויקט. מדובר בפרויקט שהותווה במודל של התנהלות וארגון יעיל ונכון מטעם חברת עזרה וביצרון שקידמה את התב"ע. משרדנו, ביחד עם משרד עו"ד מיתר ליקוורניק (שעמד את עזרה וביצרון) ונציגות בעלי דירות חזקה, הובילו ליצירת מכרז יזמים מאוד מוצלח בו, לבסוף, נבחרה חברת הנדל"ן המובילה אקרו, שהגישה את ההצעה הטובה ביותר עבור בעלי הדירות. חשוב מאוד לציין כי בזכות שיתוף הפעולה וההתנהלות הטובה והיעילה בין עזרה וביצרון, משרד מיתר ליקוורניק, משרדנו ונציגות בעלי הדירות, הגענו למצב בו המכרז התנהל כשהתב"ע לפרויקט כמעט מאושרת, ההסכם מוכן ומאושר מול החברה היזמית במכרז כך שאנו צופים חתימות של בעלי הדירות על ההסכמים באופן מיידי ופינוי המתחם בעוד כשנתיים".

אדריכלית הפרויקט: תמר פרצוב, "פרצוב ארכיטקטורה". שמאות: חופשי נטל כהן קנרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully