וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע הדדי: 480 עובדי בניין ממולדובה הגיעו ארצה

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 10:12

עובדי הבניין ממולדובה עברו את המבחנים המקצועיים והבדיקות הרפואיות. הביקוש במולדובה לעבודה בישראל התגבר עקב המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, המשפיעה גם על מולדובה השכנה. מאות הפועלים יסייעו להתגבר על מצוקת כח האדם בענף הבנייה בישראל

עובדי בניין. ShutterStock
480 עובדי בניין ממולדובה הגיעו ארצה/ShutterStock

כ-480 עובדי בניין ממולדובה, שעברו את המבחנים המקצועיים והבדיקות הרפואיות, מגיעים ארצה כדי לעבוד בענף הבניין בישראל. אותם מאות פועלים ורבים אחרים נוספים, שיגיעו בשבועות הקרובים במסגרת ההסכמים הבילטרליים עליהם חתומה ישראל עם מדינות שונות, יסייעו להתגבר על מצוקת כוח האדם בענף הבנייה בישראל.

מעמותת CIMI (המרכז להגירה בינלאומית וקליטה), הפועלת עבור רשות ההגירה והאוכלוסין לסיוע בפיתוח תחום ההגירה בישראל, נמסר כי יתכן הביקוש במולדובה לעבודה בישראל התגבר עקב המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, שאותותיה מסתמנים גם במולדובה השכנה, הקולטת אלפי פליטים מאזורי הקרבות.

הפעילות במולדובה מתבצעת באמצעות עמותת "לה סטרדה", עמותה מקומית שנבחרה ע"י CIMI ורשות האוכלוסין וההגירה בישראל, על מנת לקבל אחריות על ביצוע תהליך המיון והבחינות על כל הניירת הכרוכה בו.

480 מתוך 625 מולדבים עברו את הבחינות בהצלחה

לפני כשבועיים ביקרה משלחת מיוחדת של CIMI במולדובה, ועמדה מקרוב על כל ההליכים להכנת העובדים המגיעים ארצה במסגרת ההסכמים בין המדינות. 480 מולדבים מתוך 625 המועמדים עברו בהצלחה את הבחינות ויוכלו לעבוד בארץ.

המבחן שעוברים המועמדים הוא מעשי בלבד. אין בחינה תיאורטית. כל נבחן מקבל שרטוט המפרט את המשימה שעליו לבצע. עינו של הבוחן עוקבת אחרי מהלך העבודה של הנבחן, מתמקדת על מידת המיומנות, הדיוק, זמן הביצוע, שימוש נכון בכלים, עם דגש מיוחד על בטיחות .כמו כן, מופנית גם תשומת לב לביטויי התנהגות, להתמודדות עם המתח וההתרגשות. אלו שעברו בהצלחה את המבחן המעשי עוברים גם סדרת בדיקות רפואיות הנערכות במרכז רפואי פרטי.

אתר בנייה בעיר אשקלון. ShutterStock
אתר בנייה באשקלון: העובדים יסייעו להתגבר על מצוקת כוח האדם בענף הבנייה בישראל/ShutterStock

ההסכמים הבילטרליים להבאת עובדים לארץ מסדירים את הגעתם ואת תנאי עבודתם בארץ: מסין ומולדובה בתחום הבניין (עד לפני שנתיים גם מאוקראינה); מתאילנד בתחום החקלאות; מהפיליפינים ומסרי-לנקה בתחום הסיעוד.

הם מגיעים לתקופה קצובה של חמש שנים ושלושה חודשים, בציפייה לחסוך מספיק כסף כדי להתבסס כלכלית עם שובם לארצותיהם. ההסכמים הבילטרליים חוסכים לעובדים אלפים רבים של דולרים עבור דמי תיווך, שהיו משולמים בעבר לגופים מקומיים שעסקו בכך.

יו"ר CIMI, ארנון מנטבר, אמר בתגובה: "מציע לממשלה לעשות כל מאמץ יחד עם ממשלת מולדובה, ולהכליל גם עובדות סיעוד במסגרת הבילטרלית בדומה להסכם המוצלח בענף הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully