וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו 7 מתחמי פינוי-בינוי במסלול יזמים: מה המשמעות?

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 17:06

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריז היום על שבעה מתחמי פינוי-בינוי חדשים, במסלול יזמים, הכוללים הקמת 2,065 יחידות דיור בסך הכל. ההכרזה מקנה ליזמים את הטבות המס הקבועות בחוק

פרויקט פינוי בינוי ברחוב תקוע שבשכונת נווה אליעזר בתל אביב. הדמיה: 3dstudio,
פרויקט פינוי בינוי ברחוב תקוע שבשכונת נווה אליעזר בתל אביב/הדמיה: 3dstudio

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הכריז היום (א') על שבעה מתחמי פינוי-בינוי חדשים, במסלול יזמים. המתחמים יכללו כ-2,065 יחידות דיור חדשות בסך הכל.

ההכרזה על מתחם פינוי בינוי מקנה ליזם את הטבות המס הקבועות בחוק, הנדרשות למימוש הפרויקט, ומחילה עליו את ההסדרים הקבועים בחוק בנושא "דייר סרבן" - האפשרות לתבוע דייר המסרב לפרויקט פינוי־בינוי אם הסירוב אינו סביר, ולמנות אדם שיוסמך לדון בעסקה בשם הדייר הסרבן.

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הוא הגורם המוסמך בחוק לצורך הכרזה על מתחמי פינוי בינוי - סמכות שבעבר הייתה נתונה לשר הבינוי והשיכון, והייתה כרוכה אז בהליך ארוך יותר.

פינוי בינוי רחוב מצדה בבת ים. הדמיה: אלכס לובימוב,
פינוי בינוי רחוב מצדה בבת ים/הדמיה: אלכס לובימוב

סער פלד, לשעבר סגן יו"ר לשכת השמאים, מסביר על מסלול היזמים: "מטרת המסלול הוא להסדיר פניות של יזמים למתחמים בהם היוזמה לתכנון, והתכנון עצמו מקודמים ביוזמה פרטית. מדובר במתחמים אשר זוהו על ידי יזמים כבעלי פוטנציאל לפיתוח. תכנון המתחמים במסלול זה הינו במימון וביוזמה פרטית ומבוקר על ידי הרשות המקומית באמצעות מנהלת התחדשות עירונית. הליך ההכרזה הינו לטובת הטבות מיסוי. מטרת הנוהל ליצור תנאים ברורים לבחינת מיזמים של התחדשות עירונית, כדי לתאם ציפיות בין בעלי הנכסים והיזמים לבין העירייה. כמו כן, להוות תשתית לבקרה על תהליכי התחדשות עירונית תוך מתן דגש על היבטים חברתיים ותכנוניים".

"פינוי בינוי הוא בהחלט אחד הכלים המרכזיים להגדלת היצע הדיור באזורי ביקוש. פינוי בינוי הינו כלי טוב והכרחי לצורכי חידוש מרכזי ערים ותיקים ופתרון דיור הולם וטוב למבקשים להישאר באזור מגוריהם רק בבניין חדש ומודרני. ניתן להבחין בהכרזה זו כי המתחמים המדוברים הינם באזורי ביקוש ובערים מרכזיות ומבוקשות מאוד כגון תל אביב וירושלים, לצד ערים נוספות, נתניה, בת ים ויבנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלו הם המתחמים שהוכרזו:

  • מתחם "הצפירה" בפרדס חנה-כרכור, במתחם קיימות 36 יחידות דיור שייהרסו, ובמקומן ייבנו 80 יח"ד חדשות, ועוד כ-70 יח"ד חדשות בקרקע משלימה, כך שבסך הכל מדובר ב-150 יח"ד חדשות.
  • מתחם "שדרות ירושלים-קהילת קנדה" בשכונה יפו ד' במתחם קיימות 102 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו 390 יח"ד.
  • מתחם "תקוע" בתל אביב, במתחם קיימות 96 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו 315 יח"ד.
  • מתחם "שטרן (29-33)" בירושלים, במתחם קיימות 34 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו 110 יח"ד.
  • מתחם "מצדה" בבת ים, במתחם קיימות 64 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו 190 יח"ד.
  • מתחם "דואני העצמאות" ביבנה, במתחם קיימות 80 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו כ-440 יח"ד.
  • מתחם "נורדאו" בנתניה, במתחם קיימות 138 יח"ד שייהרסו, ובמקומן ייבנו 550 יח"ד חדשות.
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully