וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ראידמן: בכמה מושכרות הדירות היקרות ביותר בישראל?

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:38

ניקול ראידמן תובעת מיליונים כפיצוי על זה שנדרשה לטענתה לשכור דירה ב-230 אלף שקל לחודש. גם לנו זה היה נשמע הזוי, אז בדקנו, וגילינו: קיים בישראל שוק שכירויות יוקרה שהכסף לא משחק בו תפקיד. איזו דירה מקבלים במחיר הזה?

ניקול ראידמן. אלמוג גבאי, צילום מסך
ניקול ראידמן/צילום מסך, אלמוג גבאי

אשת העסקים, ניקול ראידמן, הגישה אתמול (ד') תביעה בסך 3.6 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד חברה העוסקת בשיקום נזקי אש.

לטענתה, לאחר שביתה הפרטי ניזוק כתוצאה מהתלקחות ארון חשמל בקומת המרתף, ועקב עבודות השיקום שהתארכו, נאלצה להתגורר בשכירות במשך חמישה חודשים בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליון שקל, כלומר 230 אלף שקל בחודש. כן, קראתם נכון.

איפה לעזאזל יש דירות במחירים כאלה בישראל, ומה מקבלים בתמורה, אתם שואלים? אז בדקנו: מדובר בדירת פנטהאוז 3 קומות (טריפלקס) על שטח של 900 מ"ר במגדלי W prime בלב תל אביב. הדירה כמובן מגיעה מרוהטת לחלוטין, אם תהיתם. למה היא צריכה דירה כזאת? את זה כבר תשאלו אותה.

לא רק ראידמן: שוק שכירויות היוקרה בישראל

אז נכון, על דירה שהושכרה ב-230 אלף שקל לחודש, סטייל ניקול ראידמן, עוד לא ממש שמענו עד עכשיו, אבל דירות היוקרה בישראל הן מוצר ייחודי שאין לו מחירים, אלא רק מכסים לסירים מאד יוקרתיים.

הדירה המושכרת היקרה ביותר שמצאנו, אחרי ראידמן כמובן, הייתה דירה ב-100 אלף שקל לחודש, שהוגדרה כאחת מהעסקאות היקרות ברוטשילד.

מדובר על דירת 300 מ"ר בקומה גבוהה במגדל מאייר היוקרתי ברוטשילד פינת אלנבי, ששוויה נאמד בכ-35 מיליון שקל. סגירת אלנבי ל-4 שנים לצורך העבודות על הקו הסגול כנראה לא משפיעה במיוחד על תושבי חוץ.

גם בירושלים יש שוק מבוקש יחסית של דירות יוקרה, אך שם ההיצע נמוך יותר, ומגיע למחירים של 20 ועד 55 אלף שקל בחודש. "ברוב מהמקרים השוכרים מבקשים דירות מרוהטות, ומוכנים לשלם על זה יותר", אומר אורן כהן, מנכ"ל קבוצה המתמחה בשיווק דירות יוקרה לתושבי חוץ. לדוגמה, בית פרטי בלי ריהוט ברחביה בשטח של 400 מ"ר בנוי מושכר כיום ב-55 אלף שקל לחודש. בשכונת טלביה דירת 3 חדרים מרוהטת בבניין מטופח הושכרה ב-18,000 שקל על ידי אורן כהן גרופ.

שוק דירות היוקרה בתל אביב בנפילה

איפה הבעיה בשוק השכירויות היוקרתי בישראל כיום? לא עם משקיעי חוץ, דווקא עם צעירי ההיי טק, אלו עם הקורקינט והכלבון שעובדים מול הבית בלב תל אביב ומשלמים ימבה כסף לשכירות, והורידו הילוך בעקבות פיצוץ הבועה שלהם.

לפי הכלכלנית הראשית באוצר, בשנת 2022 נרשמה נפילה בדירות יוקרה בתל אביב, בעקבות מצבו של ענף ההיי טק, כאשר במהלכה בוצעו 183 דירות יוקרה, לעומת 325 עסקאות שבוצעו בעיר ב-2021.

ועדיין, נכון להיום תל אביב שולטת ב-60% מהשוק המצומצם של היוקרה. ירושלים שולטת בשוק תושבי החוץ השוכרים נכס, ובמקום השלישי הרצליה ליד הים עם 21%. דירה במרינה בפיתוח עשויה לעלות 20 אלף שקל לחודש, כמו מגדלי תל אביב. בפארק צמרת בתל אביב תשלמו 16-28 אלף שקל לחודש על דירות במגדלים לדירות 4-5 חדרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
איש עשיר עם כסף. ShutterStock
מי יכול להרשות לעצמו לגור בדירות כאלה?/ShutterStock

בנוסף, אם אתם שואלים את עצמכם מי יכול להרשות לעצמו לשלם שכר חודשי בגובה כזה, הכלכלנית מצאה כי הממוצע הכולל של בעלי היכולת שהגיעו לשכר חודשי ממוצע ברוטו של כ-300 אלף שקל, כולל: יבואנים המשתכרים בממוצע כ-950 אלף שקל ברוטו בחודש; אנשי הפיננסים המשתכרים בממוצע כ-650 אלף שקל ברוטו בחודש; הייטקיסטים המשתכרים בכ-450 אלף שקל בחודש שכר ממוצע; עורכי הדין, יזמי הנדל"ן ואנשי המגזר הציבורי, המשתכרים בממוצע כ-200 אלף שקל בחודש; נזכיר כי חלק לא מבוטל משוכרי הדירות הללו משכיר דירה קיימת להשקעה, ושוכר דירת יוקרה למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully