וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דירות חדשות: התחדשות הענק במתחם חיל הים בחיפה יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 16:10

מדובר בתכנית ראשונה מבין שתי תכניות התחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה, בו קיימים כיום 7 מבני מגורים ישנים עם 119 דירות, שיפונו לטובת 467 דירות חדשות ב-5 מבני מגורים ושטחי מסחר ותעסוקה

פרויקט התחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה. מילוסלבסקי אדריכלים,
פרויקט התחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה/מילוסלבסקי אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה הודיעה היום (ג') על החלטתה לאשר את תכנית ההתחדשות הראשונה במתחם חיל הים בעיר. מדובר בתכנית ראשונה מבין שתי תכניות התחדשות עירונית, אותן יזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשכונה.

מתחם חיל הים כולל כיום שבעה מבנים, בהם 119 דירות בשטח ממוצע של כ-60 מ"ר. במקום המבנים הישנים יוקמו על פי התכנית המאושרת 467 יח"ד בחמישה בניינים בגבהים שונים שבין שלוש לשמונה קומות הכוללות קומות מסחר ותעסוקה.

התכנית כוללת שימושי מסחר ותעסוקה, לצד מגוון פתרונות דיור במגוון גדלים ובכלל זה דירות קטנות, שישמשו לתיירות מרפא, מרפאות רופאים ומגורי סגל. לצד המבנים החדשים כוללת התכנית גם מגוון שירותי ציבור, חניות וגינות ירוקות.

קידום התכנית כלל תהליך שיתוף ציבור מעמיק והנחיית בעלי הדירות לבחירת נציגויות עורכי דין מטעמם, ובהמשך נערך על ידם מכרז ליזמים, בו נבחרו החברות המבצעות כעת את התכנית.

פרויקט התחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה. מילוסלבסקי אדריכלים, דוברות הכנסת
פרויקט התחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה/דוברות הכנסת, מילוסלבסקי אדריכלים

במקביל לאישור תכנית הבינוי והפיתוח, מקודמת בקשה להיתר הריסה למתחם, המתוכננת לעלות לדיון בוועדה בקרוב, ולממש לראשונה בשכונה את חזון ההתחדשות העירונית.

מהנדס העיר חיפה, אריאל וטרמן: "מדובר בפרויקט נוסף בשכונות החוף של חיפה שנמצאות במהלך מקיף של התחדשות - פרויקט המראה כיצד נכון לתכנן התחדשות עירונית. מדובר בפרויקט ייחודי שיבנה בסמיכות מיידית לתחנת הרכבת ועל כן ייהנה מנגישות מעולה. בתכנית, שהוכנה ע"י העירייה, יחד עם הרשות להתחדשות עירונית, הוגדר שטח לכיכר ציבורית עם דופן מסחרית וכן פונקציות ציבוריות שישתלבו בפרויקט. עירוב השימושים הוא המפתח לפרויקטים מוצלחים של התחדשות עירונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully