וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש חזרה לקצבים נורמליים של משכנתאות כפי שהכרנו בשנים קודמות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 14:48

למרות שנראה כאילו שוק המשכנתאות נמצא במשבר מתמשך, לדברי אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת מאני לייעוץ משכנתאות, השנתיים האחרונות (2020/21) היו דווקא יוצאות הדופן, וכעת אנו חוזרים לקצבים הנורמליים של השוק. מה המשמעות? קירשנפלד מסביר

מיחזור משכנתא. canva,
"יש חזרה לקצבים נורמליים של משכנתאות כפי שהכרנו בשנים קודמות"/canva

בשנה האחרונה, כפי שישראלים רבים מרגישים בכיס, התרחשה עלייה דרמטית בגובה החזרי הלוואות המשכנתא וחלקן אף הגיעו לפערים של מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש במשכנתאות של בתי היוקרה. השילוב המאיים של עליית הריבית וחשש מחוסר יכולת לעמוד בהחזרי המשכנתא, ובמקביל ההמתנה לבשורה ממשלתית בנושא המשפטי שאולי תשפיע, גרם לחלק גדול מהציבור להמתין "על הגדר" ולבחון לאן "נושבת הרוח".

על אף המצב, בימים חמישי ושישי הקרובים (7-8.9) יתקיים יריד דירות ענק בזאפה מידטאון תל אביב, של חברת תיווך הדירות רי/מקס בשיתוף עם חברת ייעוץ המשכנתאות muhni (מאני), במסגרתו יוצגו מעל 4,000 דירות למכירה בבלעדיות, ועוד 300 דירות בפחות ממיליון שקל לדירה, כשהכניסה לקהל הרחב היא חופשית וללא עלות.

כששואלים את אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל muhni-מאני, למה דווקא עכשיו לעשות יריד בסדר גודל כזה, הוא משיב בניגוד לדעות הרווחות בשוק: "בסופו של דבר - הכל עניין של תכנון נכון. למרות הכותרות הגדולות שדיברו על "קיפאון", "מיתון" וכדומה, אם בוחנים לגופו של עניין, ניתן לראות שהיקפי המשכנתאות דומים ואף טיפה יותר גבוהים מביצועי המערכת הבנקאית ב-2018 ו-2019, להוציא כמובן את 2020/21 כקנה מידה להשוואה מאחר והן היו שנים יוצאות דופן. מכאן, ניתן להסיק שיש חזרה לקצבים נורמליים של עסקים כמו שהכרנו בשנים קודמות. חשוב שהציבור יבין, הבנקים לא רוצים שהקונים יגיעו לאי תשלום משכנתה, הדבר נוגד את האינטרס שלהם".

איך מתמודדים היום עם המציאות הכלכלית ברכישת דירות?

לדברי קירשנפלד, "למרות עליית המחירים והעול הכלכלי, בעלי משכנתאות קיימות צריכים להכיר בעובדה שלכל בנק יש את סל הפתרונות שלו שהוא יודע להציע ללקוחותיו, בין אם הקפאה חלקית של תשלומי המשכנתה לתקופה, פריסת מסלול הפריים שעלה באותם תנאים לפריסה ארוכה יותר בהליך מזורז, מיחזור משכנתה קיימת בתמהיל תנודתי לתמהיל יותר שמרני וזול ועוד".

"חשוב לציין כי לא מעט משקי בית לקחו על עצמם התחייבויות בצורת הלוואות בעו"ש או כרטיסי אשראי, ובטיפול נכון ניתן לאחד את אותן הלוואות ולפרוס אותם כדי להגיע להחזר חודשי שיהיה נוח וריאלי", אמר קירשנפלד והוסיף "חשוב לעשות את זה נכון, לבדוק חלופות לעומק והיום רוב הגופים הפיננסיים מאפשרים ניוד חלקי של המשכנתה, כך שהלקוחות כבר לא שבויים לאותו גוף/בנק כמו שהיה בעבר. לגבי בעלי משכנתאות חדשות, חשוב יותר מתמיד להבין את המשמעות של סכום המשכנתה שצריכים כדי לרכוש נכס. היום מאוד משמעותי לבדוק שהיכולות הפיננסיות של משק הבית שלנו יכולות לתמוך בנכס שחלמנו עליו".

אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת מאני לייעוץ משכנתאות. ישראל כהן,
אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת מאני לייעוץ משכנתאות/ישראל כהן

"חשוב יותר מתמיד להבין את המשמעויות של המשכנתה, וזה לא דבר פשוט למי שלא מדבר את השפה הבנקאית. נכון, לא לכולם היכולת הכלכלית לרכוש דירה, אך ישנם זוגות צעירים רבים, משקיעים וכדומה שיכולים לעשות זאת ומפחדים לעשות את הצעד, או לא בקיאים באפשרויות שלהם מול הבנקים ומתחבטים גם בשאלה של מתי הזמן והעיתוי הכי נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully