וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית הענק בפתח תקווה: אזור התעשייה סגולה לקראת מהפך

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:38

אושרה התוכנית להתחדשות אזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. התוכנית כוללת תוספת של כמיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, תוך העצמת הבינוי מסביב לתחנות רכבת ישראל והמטרו. בניגוד להצעת העירייה, התכנית לא תשלב מגורים

תכנית ההתחדשות באזור תעשייה סגולה פתח תקווה. בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים,
תכנית ההתחדשות באזור תעשייה סגולה פתח תקווה/בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מרכז הודיעה היום (ב') על החלטתה להפקיד תכנית להתחדשות אזור התעשייה הוותיק "סגולה" בפתח תקוה. בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי העירייה, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית ללא שילוב מגורים באזור התעשייה.

התוכנית, שביוזמת עיריית פתח תקוה, כוללת תוספת כמיליון מ"ר עבור שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של 86,000 מ"ר עבור מבני ציבור שישמשו בין השאר עבור מבני תרבות, משרדי עירייה ומוסדות קהילתיים.

התוכנית מציעה חלוקה חדשה של אזור התעשייה הוותיק למספר מתחמי תעסוקה, בעלי אופי שונה: לב המתחם ימשיך לשמש כאזור תעשייה ומלאכה "מסורתי" ותתאפשר בו בינוי של עד 7 קומות; המתחם הצמוד לתחנת רכבת "סגולה" והמטרו ישמש עבור מסחר ותעסוקה ותתאפשר בו בינוי אינטנסיבי של עד 25 קומות; המתחם בחלק הדרומי ישמש עבור תעשייה ומשרדים ותתאפשר בו בינוי של עד 15 קומות; לאורך רחוב בן ציון גליס מתוכננת תוספת של שטחי מסחר.

תכנית ההתחדשות באזור תעשייה סגולה פתח תקווה. בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים,
תכנית ההתחדשות באזור תעשייה סגולה פתח תקווה/בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת עלה מרכז תחבורה משמעותי שיחבר בין תחנת רכבת ישראל "סגולה" ותחנת מטרו M2. אזור התעשייה סגולה ממוקם בחלק הצפון-מזרחי של העיר והינו על שטח כולל כ-1,200 דונם, והוא מתחבר לכביש ארצי 40.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "מדובר בפרויקט לחידוש אזור התעשייה סגולה, אשר יותאם לעקרונות תכנון עדכניים והתאמתו לשינויים במרחב סביבו, בהם מתחם סגולה ותחנת המטרו הסמוכה ממזרח. הפרויקט קובע איפיון של אזורים בעלי אופי תפקודי שונה ונותן דגש לשמירה על שימושי התעשייה המסורתיים. בנוסף, התוכנית מציעה צירי תנועה חדשים לשיפור התנועה במרחב, כולל שיפור הגישה לכיוון תחנת המטרו ומגוון טיפוסי בניה בגבהים שונים".

התוכנית נערכה על ידי בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully