וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם כולו: משקיעי הנדל"ן ישבו על הגדר במחצית הראשונה של 2023

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 13:02

דו"ח של חברת הנדל"ן העולמית JLL חושף כי בחציון הראשון של 2023 נרשם היקף עסקאות הנדל"ן הנמוך ביותר מזה עשור ברחבי העולם כולו, עם ירידה של 54% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד | נדל"ן למגורים ממשיך להוביל כסקטור המועדף על משקיעים

SDB השקעות. ShutterStock
בעולם כולו: משקיעי הנדל"ן ישבו על הגדר במחצית הראשונה של 2023/ShutterStock

מחקר עולמי של חברת הנדל"ן הגלובלית JLL, הסוקר את פעילות הנדל"ן ברחבי העולם בחציון הראשון וברבעון השני של 2023, מציג כי בחציון הראשון של שנת 2023 נרשם היקף עסקאות הנדל"ן הנמוך ביותר מזה עשור ברחבי העולם כולו, בכלל הסקטורים בשוק הנדל"ן.

לפי המחקר, עיקר החשש מעתיד שוק הנדל"ן ברבעון השני של 2023 נובע מהמצב הכלכלי שממשיך להיות מאתגר במיוחד: מדינות רבות מתמודדות עם הלחצים המכבידים וההשלכות של הכלכלה העולמית, עליות ריבית נוספות, אינפלציה שמתגברת והתאוששות איטית של מצב הסחר אשר מוסיפה לתנודתיות שוק הנדל"ן.

מהדו"ח עולה כי ההשקעות העולמיות חוו האטה ברבעון השני, כאשר היקפי ההשקעות ברבעון זה מראים צניחה של 54% מהרבעון המקביל אשתקד ובכך מסמנים כי זהו החציון הראשון האיטי ביותר מבחינת השקעות בעשור האחרון.

בפילוח לפי אזורים, מדובר בירידה של 59% בהיקף ההשקעות באמריקה הצפונית והדרומית, ירידה של 55% באירופה והמזרח התיכון וירידה של 24% בהיקפי ההשקעות באסיה פסיפיק.

גם תמחורי הנכסים ברחבי העולם עברו שינויים רבים בשנה האחרונה, כאשר ארה"ב עומדת בראש. ומה קורה באירופה? בריטניה חוותה את התאמת מחירי הנדל"ן הגדולה ביותר בשנת 2022, עם מדינות נוספות שראו תשואות הפכפכניות במהלך השנה. השינויים בתמחור הורגשו בצורה לא משמעותית במיוחד ברחבי אסיה פסיפיק.

המשקיעים התמקדו במגזרי הצמיחה

העדפת המשקיעים הינה עבור מגזרים המראים צמיחה, כגון נדל"ן למגורים, תעשייה ומתחמי לוגיסטיקה. שוק הנדל"ן למגורים הינו הסקטור הפופולארי והפעיל ביותר מבחינת משקיעים על סמך נתוני השקעות בשנה האחרונה, בעוד שסקטור הלוגיסטיקה נשאר יציב למרות התקררות השוק וירידה של 50% בפעילות המשקיעים בסקטור זה בשנה החולפת.

שוק המשרדים רואה עלייה של 7% מהרבעון הראשון של 2023, אך עדיין מדובר בירידה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 27% ממוצע החציונים הראשונים של לפני תקופת הקורונה. משרדים שנחשבים למבוקשים (משרדי הפריים), אלו הממוקמים באזורים המבוקשים ביותר, מציגים ביצועים טובים והמשך היענות מצד משקיעים.

פעילות השכירות במשרדים במהלך החציון הראשון של 2023 הראו נתונים שונים ברחבי העולם, כאשר אירופה רושמת את הירידה החדה ביותר (-25% מהתקופה המקבילה אשתקד), אחריה ארה"ב (-15%) ואסיה פסיפיק (-4%).

פרויקטים חדשים שהינם לקראת סיום יגדילו את היצע המשרדים לקראת סוף שנת 2023 ויובילו לביקוש גובר למשרדים חדשניים ועזיבת מתחמי משרדים הנחשבים למיושנים.

ירידה של 69% בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב

הביקוש מצד משקיעים ממשיך להיות נדל"ן למגורים ברחבי העולם, כאשר ההיצע נותר דל. במהלך הרבעון השני של השנה חלה החמרה בהיצע, כאשר השוק ראה עלייה בעלויות המימון שהובילו לירידה בהתחלות בנייה. היקפי ההשקעות הצטמצמו משמעותית ברבעון השני, כאשר המשקיעים ורוכשי הדירות בעולם כולו יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה בשוק.

בפילוח לפי אזורים, שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב רואה ירידה של 69% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המגוון הרחב שמציע שוק הנדל"ן למגורים ברחבי אירופה מושך משקיעים רבים, ועל כן הרבעון השני רואה עלייה של 18% בהיקפי השקעות לעומת הרבעון הראשון של 2023.

השקעות בנדל"ן למגורים באסיה והפסיפיק שוברים שיאים כאשר אוסטרליה וסין מובילים בהיקף ההשקעות. לעומת זאת, הירידה בשוק הנדל"ן הגדול ביותר באזור - יפן - המשיכה גם במהלך הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully