וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: אילו ערים הכי משתלמות למשקיעי הנדל"ן בישראל?

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 16:49

על פי נתוני הלמ"ס, ברבעון השני של 2023 נרשמה עלייה בשיעור של 0.5 אחוז בתשואה הממוצעת מהשכרת דירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מהנתונים עולה כי הדירות המובילות בתשואה הן דווקא דירות של 1-2 חדרים בערי פריפריה

להב נדלן. ShutterStock
אילו ערים הכי משתלמות למשקיעי הנדל"ן בישראל?/ShutterStock

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המסכמים את הרבעון השני של 2023, עולה כי התשואה הממוצעת מהשכרת דירות בישראל עומדת, נכון לרבעון השני של השנה כאמור - על 2.7%, שיעור המהווה עלייה של 0.5% לעומת הרבעון השני בשנת 2022.

עוד, עולה מדו"ח הלמ"ס כי מחירה של דירה ממוצעת, נכון לרבעון השני, עומד על 1.97 מיליון שקל - עלייה של כ-3.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. השכירות הממוצעת עומדת על 4,431 שקל, עלייה של 5.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

דירות 1-2 חדרים הכי משתלמות למשקיעים

כאשר בוחנים את התשואה על דירות קטנות של 1-2 חדרים, התשואה הממוצעת עומד השנה על 3.32% לעומת 3.11% בתקופה המקבילה אשתקד; בדירות 2.5-3 חדרים התשואה השנה עומדת על 3.25% לעומת 3.28% אשתקד; בדירות 3.5-4 חדרים התשואה עומדת על 3.06% לעומת 2.87% אשתקד.

אילו ערים הכי משתלמת למשקיעים?

בחינה של הנתונים לפי ערים ומספר חדרים מראה שאת התשואה הגבוהה ניתן לקבל עבור דירות 1-2 חדרים בבאר שבע, עם תשואה שנתית של 4.04%; אחריה מדורגת חיפה עם תשואה של 3.66% עבור דירות של 1-2 חדרים; אשקלון במקום השלישי עם תשואה של 3.65% על דירות 2.5-3 חדרים.

גם בערי המרכז יש עדיין דירות המציעות תשואה מעל 3%. כך, לדוגמה, דירות של 2.5-3 חדרים בראשון לציון נהנות מתשואה של 3.41%; דירות של 1-2 חדרים בפתח תקווה נהנות מתשואה מהשכרה של 3.28%; בתל אביב התשואה הממוצעת עומדת אמנם על 1.92% וברמת גן על 2.77%, אבל משקיעים לוקחים בחשבון גם את הביקושים הגבוהים לשכירות בערים אלו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שכונה ד באר שבע. ראובן קסטרו
שכונה ד' בבאר שבע: העיר עם התשואה הממוצעת הכי גבוהה/ראובן קסטרו

אוהד אסרף, מנכ"ל חברת ארי מגורים לשיווק נדל"ן, בה נעזרנו לניתוח נתוני הלמ"ס, מציין כי "העלייה במחירי השכירות בשנה האחרונה לצד עצירת העלייה במחירי הדירות הביאה לגידול בתשואות בחלק מהאזורים בארץ. בשטח אנחנו מרגישים את זה בעלייה בהתעניינות של משקיעים בעיקר בפרויקטים בפריפריה בנמצאים בשלבי הפריסייל, המציעים מחירים אטרקטיביים ומאפשרים למשקיעים לשלם סכום התחלתי ראשוני נמוך ובכך לצמצם את השפעת הריבית".

"אמנם עדיין אין חזרה לביקושים הגבוהים מצד משקיעים שראינו עד להעלאת מס הרכישה, אך המשקיעים שיש היום בשוק הם אלו שמחפשים הזדמנויות, רואים את מגמת עליית מחירי השכירות וצופים שלתשואה מהשכרת הדירות תצטרף גם תשואה כתוצאה מעליית ערך הדירות לאחר בנייתן, להערכתי, מציין אסרף בפרויקטים החדשים בפריפריה אותם אנחנו משווקים כיום המשקיעים מהווים כ- 40% מהרוכשים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully