וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל במדרגות ביתו כשיצא לעבודה - ויפוצה במיליון שקל

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 15:26

האם נפילה בחדר המדרגות של דירתכם, יכולה להיחשב כתאונת עבודה? מסתבר שכן; תושב העיר אשדוד נפל בחדר המדרגות של בניין מגוריו כשיצא מדירתו לעבודה בשעות הבוקר - והוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע תאונת עבודה. גובה הפיצוי עומד על כמיליון שקל

אישה שנפלה במדרגות. ShutterStock
האם נפילה בחדר המדרגות של דירתכם, יכולה להיחשב כתאונת עבודה? מסתבר שכן/ShutterStock

כמדי בוקר, גם באותו הבוקר באוקטובר 2022 יצא א', תושב העיר אשדוד, כבן 48, מדירתו לעוד יום עבודה שגרתי לחלוטין. עם זאת, באותו הבוקר איתרע מזלו והוא נפל במדרגות בניין מגוריו, ונחבל במרפקו השמאלי. לא נעים, אך באותו שלב א' לא התפנה לטיפול, משום שסבר כי מדובר בפציעה קלה שתחלים מאליה.

עם זאת, מהר מאד התברר לא' שהוא טועה לגמרי. כשעתיים לאחר הנפילה, כך נטען בבקשה אותו הגישו עורכי דינו מיכאל מירל ודביר שמעיה בשמו למוסד לביטוח לאומי, החל התובע לסבול מחום גבוה, תחושה כללית רעה וכאבים במרפק שרק הלכו והתגברו. עקב כך, התובע התפנה עצמאית למחלקת המיון בבית החולים 'אסותא' באשדוד.

בבדיקות שבוצעו בבית החולים נמצא, כי במרפקו התפתח זיהום עור חמור ביותר, שחייב ניתוח הטריה בהול. הרופאים הסבירו לתובע, כי אם הניתוח לא יצלח, ייתכן ויהיה צורך בקטיעת ידו.

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, א' אושפז בבית החולים, תחילה בטיפול נמרץ, ובהמשך במחלקה האורתופדית, ועבר מספר ניתוחי שטיפה והטריה. לאחר כשבועיים של אשפוז הוא שוחרר לביתו עם המלצות להמשך טיפול אנטיביוטי, ביקורת בחלוף שבוע, חבישות ומעקב אצל הרופא המטפל.

מדרגות שיש. ShutterStock
האם נפילה בחדר המדרגות של דירתכם, יכולה להיחשב כתאונת עבודה? מסתבר שכן/ShutterStock

על פי התביעה שהוגשה למל"ל, מאז הנפילה, חייו של התובע אינם חיים. הוא סובל מכאבים עזים בידו, ממגבלה משמעותית בטווח תנועות המרפק ומצלקת ארוכה וגדולה לאורך היד. רופא תעסוקתי שבדק אותו קבע, כי עקב מגבלותיו, הוא לא יוכל לשוב יותר ולעבוד בעבודתו, כמחסנאי במפעל למוצרי מזון קפואים.

בשלב זה, פנה התובע למשרד עורכי הדין שמעיה-מירל מאשדוד, וביקש למצות את זכויותיו. או אז, הופתע לגלות, כי למעשה פציעתו נחשבת כתאונת עבודה לכל דבר ועניין.

עורכי הדין שמעיה ומירל הגישו בשמו של התובע בקשה למל"ל, להכיר באירוע כתאונת עבודה, ובקשתם התקבלה. בהמשך, נבדק התובע על ידי ועדה רפואית מטעם המל"ל, אשר קבעה לו 30 אחוזי נכות לצמיתות, המזכים אותו בגמלה חודשית בסך 4,300 שקל למשך כל ימי חייו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עו''ד מיכאל מירל ועו''ד דביר שמעיה. אבי רוקח,
עו''ד מיכאל מירל ועו''ד דביר שמעיה/אבי רוקח

לדבריהם, "מדובר בסכום מכובד, שיצטבר עד הגיעו של התובע לגיל הפנסיה, ליותר ממיליון שקל. קיימת משמעות רבה להכרה באירוע כתאונת עבודה, משום שבמקרה והתובע יסבול בעתיד מהחמרה במצבו, הוא יוכל לפנות שוב למוסד לביטוח לאומי, ולדרוש להכיר בהחמרה זו כחלק מתאונת העבודה שאותה עבר - וכך הוא עשוי לזכות לגמלות נוספות גם בעתיד".

עורכי הדין מירל ושמעיה מסבירים כי אדם יכול להיות מוכר כנפגע עבודה, גם אם הוא לא נחבל במהלך העבודה עצמה, אלא למשל, אם נפגע בתאונה בדרך לעבודתו, או בחזרה ממנה. "אין כל חשיבות", לדבריהם, "אם מדובר בתאונת דרכים, או בנפילה ברחוב".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully