וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתיישבות הבדואית בנגב היא הטרנד הבא של השקעות לטווח ארוך?

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 11:14

הקמת הקניון הראשון ברהט שנמצא כבר לקראת פתיחה מהווה יזמות פורצת דרך בישובים הבדואים של קבלן ישראלי ותיק, רני צים, שכבר המשיך לפרויקט הבא בנגב. האם מדובר בתחילתו של טרנד השקעות חדש לטווח הארוך?

רהט. מאיר אדרי,
רהט/מאיר אדרי

כ-1,300 דונם בסמוך ליישוב אבו תלול הבדואי שבנגב: זו לא הפעם הראשונה שקבלן ישראלי גדול משקיע בישובים ערביים מרוחקים בפריפריה, כאשר רני צים בעצמו ידוע כמי שכבר נכנס ליזמות נדל"ן בישובים הערביים בצפון.

עם זאת, צים, שנכנס בשנים האחרונות להקמת הקניון הראשון בעיר הבדואית רהט, אשר נמצא בימים אלו לקראת סיום ביצוע וייפתח בקרוב לקהל הרחב, לא עצר שם - והמשיך לניהול מו"מ מוצלח עם בעלי קרקע פרטית של כ-1,300 דונם בסמוך ליישוב אבו תלול. למעשה, ממש לאחרונה דווח כי אושרה להפקדה שכונת אל בוואדי על הקרקע הפרטית אותה רכש באבו תלות וכוללת כ-4,100 יחידות דיור בצמוד לשכונה.

האם רני צים הוא החלוץ של טרנד השקעות חדש לטווח הרחוק בהתיישבות הבדואית בנגב? מעניין בהחלט לעקוב ולראות.

למעשה, גם ראש רשות הבדואים היוצא, יאיר מעיין, דחף לכניסת יזמים בשיתוף עם מועצת נווה מדבר, ויזם פרטי נוסף נכנס להשקעה במתחם תעסוקה ומסחר בשטח של כ-500 דונם. במקום עתיד לקום אזור תעסוקה מרחבי של המועצה הבדואית נווה מדבר.

הכשרה של אלפי נשים בדואיות: טרנד מרתק ובינלאומי נוסף בנגב

לאחרונה מסתמן טרנד מרתק נוסף, כאשר חברות לאומיות גדולות ובין לאומיות מזהות חוסר של מוקדים (call center) בשפה הערבית, והחלו במגעים באמצעות חיבורים של מכון ריפמן ומרכזי תעסוקה "ריאן", להכשרה ותעסוקה של נשים בדואיות מהבית. הכשרה שכזו, של אלפי נשים, יכולה להוות כר פורה ואין סופי להשקעות כלכליות נוספות.

חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר וראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, מסר כי "הנגב הוא פוטנציאל ההשקעה הכלכלי והגדול ביותר. מעבר למעשה חברתי, יש כאן השקעה מתוחכמת לטווח רחוק. צוות המכון יסייע במיפוי הזדמנויות לכל יזם שיכניס פיתות כלכלי, דיורי ותעסוקתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully