וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלק מחידוש הכניסה לירושלים: הנהלת ביטוח לאומי תזכה למבנה חדש

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 14:25

כחלק מחידוש הכניסה לירושלים, מבנה ביטוח לאומי המיתולוגי יוחלף למבנה חדש שירכז את כל היחידות של הנהלת הביטוח הלאומי, הפזורות כיום ב-3 בניינים שונים בעיר, וכן את הסניף שנותן מענה לתושבי העיר. הבנייה תחל בימים הקרובים

ביטוח לאומי ירושלים. ראובן קסטרו
מבנה ביטוח לאומי המיתולוגי בדרך להתחדש/ראובן קסטרו

ביטוח לאומי מתחדש: היום (ד') התקיים אירוע הנחת אבן הפינה שהוציא לדרך את הקמת מבנה ביטוח לאומי החדש, שיוקם כחלק בלתי נפרד מחידוש הכניסה לירושלים בקרית הלאום, וצפוי להמשיך לשמש בין היתר כמטה הראשי של הנהלת ביטוח לאומי בעוד 5 עד 7 שנים.

על פי התכנון, המבנה החדש ירכז את כל היחידות של הנהלת הביטוח הלאומי, הפזורות כיום ב-3 בניינים שונים ברחבי העיר, וכן את סניף ירושלים שנותן מענה לתושבי העיר וכיום גם הוא מחולק למספר בניינים במרכז העיר שבתום הבנייה יועברו אל הכניסה לעיר, בסמוך לתחבורה ציבורית והנגישות הנדרשת לציבור הרחב.

המבנה יוקם במגרש השייך לביטוח הלאומי, בו שכן המבנה הישן, בשטח של 82,000 מ"ר ויכלול מבנה מסד של 8 קומות ומגדל משרדים של 30 קומות. בנוסף, תוקם כיכר בסמיכות המבנה ע"ש גיורא לוטן - המנכ"ל הראשון של הביטוח הלאומי וממייסדי השירותים הסוציאליים בישראל.

"המעבר מהישן לחדש מבטא באופן מובהק את הסמל לבאות"

ועדת המכרזים המיוחדת לתכנון ובינוי ממשלתי במשרד האוצר, בחרה בחברת האחים ברדריאן בע"מ כזוכה במכרז הריסה חפירה ודיפון לביצוע הפרויקט. מדובר בצעד ראשון לקראת יציאה למכרז P.P.F.I לתכנון, הקמה, מימון ותחזוקה של המבנה. העבודות יחלו כבר בימים הקרובים בביצוע חפירה ודיפון למגרש במשך השנתיים הקרובות.

לפני מספר חודשים, עובדי הנהלת הביטוח הלאומי עברו למבנה אחר בשכירות (בניין דואר ישראלי המיתולוגי בסמיכות לתחנה המרכזית בירושלים) וישהו שם עד להשלמת החפירה והבינוי של המבנה החדש.

שר העבודה, יואב בן צור, האמון על הביטוח הלאומי, השתתף בכנס הנחת אבן פינה שהתקיים היום כאמור בירושלים. לדבריו, "כשר האמון על הביטוח הלאומי השינוי שהארגון עבר בשנים האחרונות הוא דבר ברור וגלוי לעין, הנחת אבן הפינה וקידום פרויקט הבינוי של המשרדים והסניף שיקבל קהל זה דבר משלים לעבודה השוטפת. המקום יתחדש לטובת הציבור, יהיה מזמין ויספק מענים במקום אחד לטובת הציבור, שיפור הבירוקרטיה, נגישות לאזרח ואיחוד המשרדים למקום אחד כחלק בלתי נפרד מקריית הלאום של עיר הבירה. המעבר מהישן לחדש מבטא באופן מובהק את הסמל לבאות מבחינת טיב השירות ומקומו של הביטוח הלאומי בחברה הישראלית".

טקס הנחת אבן הפינה למבנה ביטוח לאומי בירושלים. דוברות ביטוח לאומי,
טקס הנחת אבן הפינה למבנה ביטוח לאומי בירושלים/דוברות ביטוח לאומי

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "מהיווסדו של הביטוח הלאומי בשנות ה-50 ועד ימינו, תחומי הטיפול והסיוע הלכו והתרחבו עם השנים וכיום עובדי הביטוח הלאומי נותנים סיוע לכלל אזרחי ישראל, בכל תחומי החיים מלידה ועד שיבה. כחלק משינוי קריית הלאום בעיר הבירה, זה אך הגיוני שהביטוח הלאומי יחדש את מבנה הציבור עבור הקהילה והמענים יהיו במקום אחד, נגיש, נוח, נעים במראה, ומאכלס את כלל השירותים לאזרח".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "חידוש מבנה הביטוח הלאומי הוא חלק ממהלך אסטרטגי עירוני, אשר נועד לחזק את קריית הלאום ולהפוך אותה לבית לכל משרדי הממשלה, זאת לצד פיתוח רובע העסקים החדש של ישראל בכניסה לעיר. כך, תחזק ירושלים הבירה את מעמדה כמרכז השלטון הלאומי וכן כמרכז עסקי משמעותי במדינה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully