וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית עושה את שלה: רני צים מדווחת על עליה בהכנסות וירידה ברווח הנקי

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 12:34

מדיווח התוצאות של חברת רני צים עולה כי עלויות המימון הגבוהות עושות את שלהן, שכן למרות עליה של 41% בהכנסות ברבעון השני של 2023 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, החברה מדווחת גם על ירידה של כ-25% ברווח הנקי בהשוואה בין אותן תקופות זמן

קניון ים המלח. חברת רני צים,
קניון ים המלח, נרכש לאחרונה על ידי רני צים/חברת רני צים

חברת רני צים מרכזי קניות מדווחת היום (ד') על תוצאותיה במחצית הראשונה של 2023, והרבעון השני של השנה. על פי הדיווח, במחצית הראשונה לשנת 2023 ההכנסות עלו בכ-32.7% לכ-56.3 מיליון שקל, לעומת המחצית הראשונה ב-2022. ה-NOI במחצית הראשונה של 2023 צמח גם הוא בכ-39% לכ-44.5 מיליון שקל; הרווח הנקי במחצית עלה בכ-9.5% לכ-38.8 מיליון שקל.

העלייה בהכנסות באה לידי ביטוי גם ברבעון השני של 2023, בו צמחו הכנסות החברה בכ-41% לכ-31.2 מיליון שקל, לעומת כ-22.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לפתיחתם של המרכזים החדשים גני תקווה ,טירה וכפר סבא, וכן מהתחזקות מתמדת של המרכזים הקיימים.

בנוסף, החברה רשמה ברבעון השני עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-31 מיליון שקל, לעומת כ-36.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליית הערך ברבעון נובעת בעיקר משערוך פרויקט נוף הגליל ופרויקט גני תקווה.

עם זאת, הרווח הנקי ברבעון השני של 2023 צנח לכ-17.5 מיליון שקל, ירידה של כ-25% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון השני של 2022, שעמדו על 23 מיליון שקל. השינוי נובע בעיקר מהגידול בהוצאות המימון שעלו לכ-40.1 מיליון שקל לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הגידול נובע מעליית המדד ומעליית ריבית הפריים.

בנוסף, עם הבשלת מנועי הצמיחה, החברה מעלה את תחזיותיה - ה-NOI ב-2026 צפוי לטפס לכ-229 מיליון שקל (בהשוואה לכ-196 מיליון שקל שהוצג ברבעון הקודם) וה-FFO לכ-117 מיליון שקל (בהשוואה לכ-92 מיליון שקל שהוצג ברבעון הקודם)

חברת מגידו מקבוצת רני צים ממשיכה בתנופת פעילותה ומציגה מתחילת השנה היקף מכירות משמעותי עם 147 הרשמות לרכישות דירות, מתוכן 114 חוזים חתומים.

רני צים. מאיר אדרי,
רני צים/מאיר אדרי

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנחנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה בפעילות, עם שיפור בפרמטרים התפעוליים והמשך פיתוחם של הנכסים שלנו בייזום שמבטאת את הצלחת המודל העסקי של החברה - בבסיסו ייזום מרכזי קניות תוך ניצול הניסיון והידע של החברה, כשהתקדמות בפרויקטים אלה הופכת בשלב הראשון להשבחת ערך ורווחי שיערוכים, ולאחר מכן הם הופכים לחלק ממקורות התזרים והצמיחה של החברה. בתקופה מאתגרת זו של עליית האינפלציה והריבית, ההתמקדות בפעילות באיזורים פריפריאליים, בחברה הערבית ובמרכזים שכונתיים מוכיחה את עצמה כשמרכזי החברה מאופיינים בתמהיל של חנויות הממוקדות בצריכה בסיסית, עם עומס שכ"ד וניהול נמוך".

אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "תוצאות הרבעון השני משקפות המשך צמיחה בפעילות הליבה של החברה עם גידול בהכנסות, ב-NOI וב-FFO. בחודשים האחרונים רכשנו את קניון ים המלח שנמצא כיום בתפוסה נמוכה ובהסכמי שכירות במחירים נמוכים יחסית. מדובר בהזדמנות עסקית משמעותית, ואנו מתכוונים להביא תוך זמן קצר לשיפור משמעותי בביצועי הקניון, ובטווח הבינוני-ארוך, עם תוכניות הפיתוח המשמעותיות הקיימות לאזור ים המלח, אנחנו מאמינים שהקניון יהפוך לאבן שואבת מרכזית למבקרי האזור. על מנת לגשר על צורכי המימון של החברה, בשבועות האחרונים חתמנו על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס ובנק מזרחי להשקעה במגידו ואנחנו בוחנים צעדים נוספים לצורך זה, בין היתר הכנסת שותפים במספר פרויקטים נוספים של החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully