וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האתגרים: קבוצת סופרין הכפילה את הרווח הנקי ברבעון האחרון

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 11:19

קבוצת סופרין מסכמת את הרבעון השני של 2023 עם גידול בהכנסות וברווחים, לצד המשך התפתחות עסקית. לאחרונה השלימה החברה הנפקת אג"ח ראשונה, וחתמה עם שותף על הסכם אופציה לייזום פרויקט לוגיסטיקה ואחסנה גדול באשדוד

פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי באשדוד של קבוצת סופרין וקבוצת וייס. יח"צ,
פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי באשדוד של קבוצת סופרין וקבוצת וייס/יח"צ

קבוצת הנדל"ן סופרין, פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2023 ולמחצית הראשונה של השנה. החברה עוסקת בשלושה תחומי פעילות: קבוצות רכישה, ייזום נדל"ן ונכסים מניבים.

מהדוח עולה כי בניגוד לאתגרים שחווה שוק הנדל"ן בתקופה הזו, קבוצת סופרין מדווחת דווקא על זינוק חד של 31% בהכנסות החברה ברבעון השני של 2023, שעלו לכ-30 מיליון שקל לעומת כ-22.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בהתאם, גם הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 זינק בחדות, בשיעור של כ-96% לכ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-3.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. כמו כן, כך גם הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2023, אשר זינק בכ-103% לכ-5.9 מיליון שקל, לעומת כ-2.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2022.

עוד, עולה מהדוח, כי ההכנסות משירותי ניהול הנדסי ופיקוח ברבעון השני של שנת 2023 עלו בכ-30% לכ-27.5 מיליון שקל, לעומת כ-21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות נובע מהתקדמות פרויקט מגדלי עתיד בירושלים.

ממאזנה של החברה עולה, כי הונה העצמי, נכון לסוף יוני 2023, עומד על כ-160.5 מיליון שקל. יחס הון למאזן של כ-61%.

אירועים מרכזיים בתקופה האחרונה

באוגוסט 2023 התקשרה החברה, יחד עם קבוצת וייס, בהסכם אופציה לייזום והקמה של פרויקט בהיקף של כ-51 אלף מ"ר לשימושי לוגיסטיקה, אחסנה (טכנופארק) ומסחר באשדוד.

ביולי 2023 הנפיקה החברה לראשונה אג"ח להמרה (סדרה א') בתמורה ברוטו של כ-51.5 מיליון שקל והגדילה את הנזילות והגמישות הפיננסית.

בנוסף דיווחה החברה כי היא פועלת לקידום תב"ע להרחבת זכויות לשלב ג' של פרויקט תלפיות בירושלים. לאחר דיון בוועדה המקומית התקבלה החלטה להפקדת התוכנית בתנאים נוספים, הכוללת 6 קומות נוספות בשטח של כ-11 אלפי מ"ר למשרדים ו-106 חניות.

אילן שוורצזורגן, מנכ"ל קבוצת סופרין. נווה אביאני,
אילן שוורצזורגן, מנכ"ל קבוצת סופרין/נווה אביאני

אילן שוורצזורגן, מנכ"ל קבוצת סופרין: "מתחילת 2023 קבוצת סופרין ממשיכה בקידום מוצלח של הפרויקטים המובילים בניהולה), מבחינת שיווק וביצוע. לאחרונה חתמנו על הסכם אופציה לרכישת קרקע להקמת מרכז לוגיסטי במיקום אטרקטיבי באשדוד, בה אנו מזהים פוטנציאל גבוה. לאור אתגרי שוק הנדל"ן בעת הנוכחית, אנו מעריכים כי מגזר קבוצות הרכישה, בו לחברה התמחות, ניסיון רב ומוניטין גבוה, עשוי לקבל תאוצה משמעותית, מה שעשוי לייצר לסופרין הזדמנויות עסקיות נוספות בסיכון נמוך, וזאת מעבר להזדמנויות שעשויות להיווצר בטווח הקצר עד הבינוני, לאור קשיים בהם נתקלות חלק מחברות הנדל"ן, שלא הגיעו ערוכות פיננסית למשבר. בכוונתנו להמשיך לפעול בצורה אחראית ושמרנית מבחינה עסקית ופיננסית, כפי שהתנהלנו לאורך שנות פעילותה של החברה, ולפתח ולהשביח את פעילות החברה".

גבי כהן סמנכ"ל הכספים של קבוצת סופרין הוסיף: "למרות אתגרי התקופה, סופרין הציגה ביצועים פיננסים טובים ושמרה על רווחיות נאותה. למועד זה לחברה גמישות פיננסית, אשר תומכת ביכולתה לקדם את הפרויקטים שבתכנון וכן מאפשר לה לנצל הזדמנויות עסקיות שעשויות להיווצר בטווח הקצר עד הבינוני. בעקבות הנפקת האג"ח שהשלמנו לאחרונה בתנאים אטרקטיביים, החברה חיזקה את נזילותה וכן את פריסת החוב הפיננסי לטווח ארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully