וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידת מחירים? אאורה מדווחת על עליה של כ-16% במחירי הדירות

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 10:32

דיווח התוצאות של אאורה למחצית הראשונה של 2023 מצביע כי מתחילת השנה החברה מכרה 156 דירות במחיר ממוצע המצביע על עלייה של כ-16% במחירי הדירות, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת

הדמיה - פרויקט הטייסים של חברת אאורה. קשת הדמיות,
הדמיה - פרויקט הטייסים של חברת אאורה/קשת הדמיות

חברת אאורה מפרסמת היום את דיווח התוצאות שלה למחצית הראשונה של 2023: מהדיווח עולה כי מתחילת השנה נמכרו 156 דירות במחיר ממוצע של 34,281 שקל למ"ר, לעומת 29,500 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד.

כלומר, עליה של כ-16% במחירי הדירות של החברה. זאת, נזכיר, בתקופה של קיפאון מתמשך בממוצע מחירי הדירות, ואף ירידות קלות במספר ערים ברחבי הארץ.

נקודות נוספות שעולות מהדיווח של אאורה

החברה מדווחת כי היא צפויה להכיר ברווח גולמי של כ-3.44 מיליארד שקל עד שנת 2029 מ-15 פרויקטים בביצוע ושיווק, בהיקף של כ-3,600 יח"ד, אשר בהם טרם הוכר רווח גולמי בהיקף של 1.28 מיליארד שקל, וב-13 פרויקטים חדשים הצפויים להיפתח בשנה הקרובה, בהיקף של 6,286 יח"ד, בהם הרווח הגולמי הצפוי, שטרם הוכר, מסתכם ל-2.16 מיליארד שקל. היקף הרווח הגולמי אינו כולל עשרות פרויקטים נוספים אותם מקדמת החברה ואשר יפתחו החל משנת 2025.

עד סוף שנת 2023 צפויים להתחיל לבוא לידי ביטוי בדוחות הכספיים, 6 פרויקטים נוספים בהיקף כולל של 870 יח"ד - לאחר תאריך המאזן החל ביצוע בפיבקו-בת ים וסרלין-חולון וכן יחל השנה ביצוע באליהו ברלין-תל אביב, הטייסים-תל אביב, רמת השרון שלב ב' ו-ONLY גבעתיים. מתוך 15 הפרויקטים בשיווק וביצוע, 10 פרויקטים בביצוע, עם 66% יח"ד מכורות מתוך המלאי לשיווק. כמו כן, פרויקט מע"ר לוד, בהיקף 355 יח"ד, יחל בשיווק עוד השנה ותחילת הביצוע צפויה בשנה הבאה.

החברה מגיעה לשיא של 713 מיליון שקל בהון העצמי

ההון העצמי של החברה עלה לשיא של 713 מיליון שקל, זאת לפני גיוס מניות ואופציות מכלל ביטוח שבוצע לאחר תאריך הדוח, עם גיוס מיידי של 48.6 מיליון שקל ו-27.5 מיליון שקל נוספים במימוש מלא של האופציות. מימוש מלא של אופציות מגיוס קודם יכניסו עוד 13 מיליון שקל. הוכרז דיבידנד בסך 10 מיליון שקל בגין רווחי המחצית הראשונה של 2023.

כמו כן, לצד בעלי העניין, מנורה מבטחים ומור בית השקעות, במהלך הרבעון השני הועמק שיתוף הפעולה עם הגופים המוסדיים המובילים בישראל לרבות הסכם אסטרטגי של הפניקס להשקעה של עד כ-600 מיליון שקל ב-5 פרויקטים בדרך של העמדת הון עצמי, מתוכו התקבל לקופת החברה כ-120 מיליון שקל. כאמור, לאחר מועד הדוח הושלם גיוס מניות ואופציות מכלל חברה לביטוח. נבחן פיתוח אסטרטגי של פעילות הנכסים המניבים, לרבות הכנסת שותפים.

הרווח הרבעוני הסתכם לכ-23.9 מיליון שקל, הון עצמי עלה לשיא של 713 מיליון שקל וצפוי בשנה הבאה לחצות רף של 1 מיליארד שקל; הון ל-CAP הסתכם ל-42.1% ; הון למאזן הסתכם ל-25.9%;

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יעקב אטרקצ'י. שוקה כהן,
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה/שוקה כהן

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה: "התוצאות החזקות של החברה נובעות מאסטרטגיה של מיקוד בהתחדשות עירונית, אשר יתרונותיה בולטים לנוכח תנאי המאקרו וסביבת הריבית. אנו מצליחים לשמור על גמישות פיננסית מקסימלית וזוכים להבעת אמון של הגופים המוסדיים בפעילות שלנו עם השקעות של מאות מיליוני שקלים בפרויקטים, בחברה ובאגרות החוב שלה. אנו נמצאים כעת בביצוע ושיווק של 15 פרויקטים וצפויים לפתוח בשנה הקרובה 13 פרויקטים נוספים עם היקף של אלפי יחידות דיור".

"מתחילת השנה מכרנו למעלה מ-150 יח"ד במחיר מכירה ממוצע של למעל מ-34 אלף שקל למ"ר ואנו רואים שמירה על יציבות המחירים. לאור האסטרטגיה של מכירה מוקדמת של כ-30% בכל פרויקט חדש אנו מבטיחים את הצלחת הפרויקטים, מפחיתים עלויות המימון ללא צורך בריתוק הון ותוך שמירה על איתנות פיננסית. אנו ערוכים היטב להמשך הובלת שוק הנדל"ן הישראלי וההתחדשות העירונית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully