וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קו הרקיע בעיר ימים ישמר": ניצחון לתושבי השכונה היוקרתית בנתניה

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 10:05

ועד שכונת עיר ימים בנתניה, אחת מקהילות הנדל"ן השכונתיות החזקות, רשם הישג יוצא דופן בביצועה של ראש העיר פיירברג, כשמסתמן כי מתחם המלונות הדרומי בעיר ימים יועתק לאזור שירת הים והמתחם הצפוני בשכונה יוקפא. כעת מחכים לאישור הסופי של רמ"י למהלך

נתניה נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
שכונת עיר ימים בנתניה/ראובן קסטרו

לאחר מאבק עיקש ונחוש שקידם ועד שכונת עיר ימים, אחת מקהילות הנדל"ן השכונתיות החזקות בישראל: מסתמן כי מבין שלושת מתחמי המלונאות בעיר ימים, מתחם המלונות הדרומי בעיר ימים יועתק והמתחם הצפוני הוקפא, כשבמקום מוקמת בימים אלו גינה ייחודית. כעת מחכים לאישור הסופי של רמ"י למהלך.

מבין שני מתחמי המלונאות הנוספים, שכבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל ליזמים פרטיים, גם מתחם המלונאות הדרומי יועתק למתחם המלונאות החדש בשירת הים. לגבי המלון במתחם האמצע, הוצא היתר בנייה למלון יוקרתי אשר ייבנה בקרוב.

יש לציין כי בתכנית המקורית של עיר ימים, שקיבלה תוקף חוקי לפני שנים רבות, היה מתחם נוסף על חוף הים של 400 יחידות דיור, אשר בוטל לחלוטין.

מרים פיירברג. מגד גוזני
מרים פיירברג/מגד גוזני

מי שהעניקה רוח גבית לתושבים היא ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר שאומרת: "הצלחנו, הנוף וקו הרקיע בעיר ימים ישמר. בתי המלון שתוכננו במתחמים הצפוניים והדרומיים יעברו שינויים דרמטיים. המתחם הדרומי יועתק לשירת הים, המתחם הצפוני הוקפא ויעבור ולתכנון מחודש ברשות מקרקעי ישראל".

עורך הדין אלי נבו ממשרד עמית פולק מטלון המייצג את הזוכה שאמור להקים בעיר ימים מלון מרשת פארק היאט הבינלאומית כתב למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל על עיכובים של חמש שנים מהזכייה במכרז: "‏נדמה כי כבוד ראש העיר עצמה ‏נרתמה לסייע לתושבי השכונה ‏למציאת פתרון תוך שהיא מעדיפה ‏את רווחת תושבי השכונה ‏על פיתוח המכרזים בהם זכתה מרשתי". עו"ד נבו מלין על תשלום של עשרות מיליוני שקלים לתכנון הפרויקט. במכתבו, מבקש בחינת החלפת המקרקעין עם שירת הים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully