וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמש העמים: בכמה תימכר אחוזת הענק של סטלין ברוסיה?

24.8.2023 / 14:12

בית הנופש של סטאלין ליד מוסקבה, המוכרת גם בתור הדאצ'ה של סטאלין, יוצע בקרוב למכירה פומבית. מדובר באחוזה שנבנתה במאה ה-19 המשתרעת על מגרש עצום של 38.4 דונם. בכמה תתחיל המכירה? האמת, במחיר של פנטהאוז בנתניה

ג'וזף סטאלין. AP
ג'וזף סטאלין/AP

מי לא היה רוצה להתעורר בכל בוקר ולראות את הנוף שנשקף לנגד עיניו של שמש העמים הגיאורגי בשנות ה-30, כשהחל את דרכו כשליטה הבלתי מעורער בברית המועצות במהלך מלחמת העולם השנייה ועד מותו בשנת 1953, ובין היתר היה אחראי למותם של מיליוני בני אדם. מה שנקרא, פסטורליה במיטבה.

ובקרוב, אם שאלתם, זה אכן יהיה אפשרי, כפי שנודע לעיתון הרוסי וודומוסטי. אחוזת "ליפקי", המוכרת עד היום בתור הדאצ'ה של סטאלין, למרות שחי בה למשך מספר שנים בלבד בשנות ה-30, תוצע למכירה פומבית בסוף השנה הנוכחית.

מדובר באחוזת ענק שנבנתה במאה ה-19. שטח המבנים הכולל שלה הוא כ-4,000 מ"ר, כשמתחם האחוזה כולו יכלול גם מגרש עצום של 38.4 דונם.

הדאצ'ה של סטאלין ברוסיה. Creative Commons
הדאצ'ה של סטאלין ברוסיה/Creative Commons

הדאצ'ה של סטאלין נמכרת על ידי החברה הממשלתית הרוסית Dom.RF, אשר לעתים רחוקות מעמידה למכירה פומבית מורשת כה יקרה. נכון להיום לא ידוע מה תהיה העלות הראשונית של המגרש, כשנציגי החברה מסרו כי הליך ההערכה יוצא כעת לדרך.

מומחים מאמינים כי המחיר ככל הנראה יהיה מוגדר בטווח כל בין 400 ל-500 מיליון רובל - כלומר, כ-5.3 מיליון דולר. מעניין כמה הייתה עולה שטח בגודל הזה בישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"נראה שלרשויות מחוז מוסקבה לא אכפת מאנדרטת האדריכלות"

הבעלים האחרונים של אחוזת ליפקי היו בני הזוג אלכסייב. הבית הראשי נבנה בשנת 1907 על פי התכנון של האדריכל איבן ז'ולטובסקי, מחברם של בניינים שונים לכאורה במוסקבה: אחוזת טרסוב על ספירידונובקה, הבית עם העמודים על Mokhovaya, הבית עם המגדל על סמולנקה (זה עם הכניסה למטרו). באחוזה תוכננו סמטאות, שערי כניסה, מדרגות לבריכות ועוד אלמנטים מרהיבים.

"ידוע שאחוזת ליפקי נמצאת במצב נורא. שומרי העיר דיווחו על כך בהזדמנויות רבות", מספר אלכס טנצר, פעיל עליה, "חללי הפנים נבזזו, דלתות עץ אלון ועיטור עץ של האולמות הוצאו, יציקת הטיח נשברה. הקירות עובשים בגלל רטיבות מתמדת. מתקבל הרושם שלרשויות מחוז מוסקבה לא אכפת מאנדרטת האדריכלות. אשמח מאוד שמשקיע מוכשר יקנה את הבניין, על מנת שניתן יהיה לבצע שיקום איכותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully