וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות משמעותית במאבק של חצור לצדק חלוקתי: תכפיל את שטחה בקרוב?

24.8.2023 / 12:22

חודש לאחר שמשרד הפנים קיבל את דרישת מועצת חצור הגלילית ואישר הענקת מנדט לוועדה הגאוגרפית לחקר הגבולות - הגיעו נציגי הוועדה ליישוב ובחנו את המקרה. על פי הצפי, אותה ועדה אמורה לאשר בקרוב גבולות גזרה חדשים שיכפילו את תחומי השיפוט של חצור

הישוב חצור הגלילית. יח"צ,
הישוב חצור הגלילית יכפיל את שטחו?/יח"צ

לפני כחודש דיווחנו כאן כי משרד הפנים קיבל את דרישת מועצה מקומית חצור הגלילית - ואישר הענקת מנדט לוועדה לחקר הגבולות באשר לשטחים באזור חצור הגלילית. זאת, כעבור שנתיים של מאבק עיקש.

כעת, הגיעו נציגי הוועדה ליישוב כדי לבחון את הדרישה של חצור לצדק חלוקתי והרחבת שטחה, כאשר על פי הצפי, אותה ועדה אמורה לאשר בקרוב גבולות גזרה חדשים שיכפילו את תחומי השיפוט של חצור.

נציגי הוועדה, בראשות היו"ר שי וינר, ערכו פגישת עבודה מפורטת במועצה בה הוצגה התפתחות חצור הגלילית ומייד לאחר מכן התקיים סיור ביישוב עם ראש המועצה שמעון סויסה על מנת לראות את התפתחות הישוב, את הצורך בשטחים שכביכול מגיעים לחצור, וכן כצד צפוי להיראות היישוב בעוד עשור מהיום.

על פי דרישת המועצה, השטחים שעתידים להצטרף בהתאם להחלטת הוועדה לחצור הגלילית, הינם מצד דרום ומזרח, וכן שטחים רבים מצפון שיאפשרו לחצור הגלילית להמשיך להתרחב ולבנות שכונות מגורים ולצמוח משמעותית. בנוסף, כתוצאה מכניסת הרכבת העתידית, כביש 90 ינווט מזרחה.

הישוב חצור הגלילית. יח"צ,
הישוב חצור הגלילית יכפיל את שטחו?/יח"צ

לטענת המועצה המקומית, המהלך אף יעשה צדק עם מאגרי המים של חברת מקורות בחצור הגלילית, שעד עתה היו כביכול בשטח השיפוט של ראש פינה, ולאחר אישור משרד הפנים לצדק חלוקתי צפויים לשוב לשטח השיפוט של חצור ולהעביר בהתאם לכך את ההכנסות מארנונה.

במועצה מקומית חצור הגלילית ציינו כי החליטו שלא לדרוש החזרים כספיים רטרואקטיבית, למרות "עוול מובהק" בחלוקה. לדבריהם, "אנחנו לא מחפשים לפגוע בשכנים שלנו, רק לעשות צדק ולדאוג לתושבי חצור הגלילית, לפתח את הגליל כולו ואת חצור הגלילית בתוכו, צדק הוא דבר חשוב ופיתוח הגלילי חשוב", אמרו. במועצה אף הרעיפו מחמאות על פעילות התושבים שהיו שותפים לאורך כל הדרך ותמכו בהחלטה לדרישת הצדק החלוקתי. "בזכותם לא היינו מגיעים לדבר הזה", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully