וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הצפופה בישראל בדרך להתחדש? 850 דירות ב-29 בניינים

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 16:16

תכנית התחדשות עירונית ראשונה המקודמת בימים אלו בבני ברק כוללת כ-850 יחידות דיור חדשות במתחם יונתן בעיר, המשתרע על פני כ-45 דונם. הגשת התב"ע בפרויקט מקודמת על ידי העירייה, מה שמשפר את סיכוייה לקבל אישור ולצאת לדרך

נדל"ן בגוש דן 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
העיר הצפופה בישראל בדרך להתחדש? 850 דירות ב-29 בניינים/ראובן קסטרו

בקרוב: התחדשות ענק באחת הערים הצפופות בעולם, בני ברק? פרויקט פינוי בינוי הגדול ביותר אי פעם בעיר בני ברק, הכולל הקמה של 850 דירות ב-29 בניינים חדשים הפונים לחלל ציבורי, ברוב המבנים מתוכנן גן ילדים בקומת הקרקע - מקודם בימים אלו על ידי יזמית הפרויקט, החברה להתחדשות ירושלים, בשיתוף עיריית בני ברק והחברה הכלכלית.

בימים האחרונים התקיים כינוס בהשתתפות מאות מתושבי שכונת תל גיבורים בעיר, במהלכו הציגו את התב"ע לפרויקט ההתחדשות בעיר, במתחם יונתן. בכינוס נטלו חלק מנכ"ל החברה היזמית אסף חרש, מהנדס העיר בני ברק, אדריכל ערן וקסלר, ועו"ד איתמר פנץ המייצג את בעלי הדירות.

כ-850 יחידות דיור הצפויות להיבנות במסגרת הפרויקט מהווה למעשה מספר שיא לפרויקט אחד בעיר בני ברק, בה קיימת מגבלת גובה לבניינים החדשים ומגבלות נוספות המקשות על קידום פרויקטים כאלו.

לימודים בישיבה בבני ברק, 19 בינואר 2021. ראובן קסטרו
העיר הצפופה בישראל בדרך להתחדש? 850 דירות ב-29 בניינים/ראובן קסטרו

התכנית הגרנדיוזית המתבצעת לראשונה בבני-ברק זוכה לתמיכה המלאה של ראש הרשות, מ"מ ראש העיר העומד בראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכלל גורמי המקצוע הפועלים להאצת הפרויקט, נטרול חסמים, וסיוע בהליכים הבירוקרטיים השונים.

אסף חרש מנכ"ל החברה להתחדשות ירושלים: "אנחנו עומדים כעת בשלב הסופי של התב"ע, הכולל הגשה והתנגדויות, כאשר בידינו קיימים כבר 64% מחתימות החוזים הסופיים. הגשת התב"ע בפרויקט שנותן תמורות משמעותיות לבעלי הדירות הקיימים, מקודמת על ידי העירייה, דבר שמבטיח את קידומה הלכה למעשה". בנוגע לשיווק העתידי של הפרויקט הבהיר חרש כי הוא נעשה בידי החברה ויהיה פתוח לכלל האוכלוסייה.

מהנדס העירייה, האדריכל ערן וקסלר ציין כי "הפרויקט הזה מאוד חשוב גם בעינינו. בתור מהנדס העיר, אני מתכוון לקחת יד ביד את היזמים ולעשות את הדרך בשותפות מלאה". וקסלר הדגיש עוד: "בשונה מפרויקטים שונים של פינוי בינוי בעיר, שנעשים בדרך כלל בבניין אחד או שניים, כאן מדובר בפרויקט ענק של מאות יחידות דיור, כך שקיימים יתרונות רבים, זאת מלבד העובדה שמדובר בפרויקט הנושק למרכזי התעסוקה של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully