וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחדשות מגיעה לעיר נוספת בפריפריה: היכן יוקמו כ-300 דירות חדשות?

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 15:21

פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בעיר הדרומית, שקיבל את השם "זוגות צעירים", אושר היום בועדה המחוזית וכולל הקמה של 298 יחידות דיור חדשות ב-7 מבנים בני 9 קומות, במקום 120 יחידות הדיור קיימות

העיר קריית גת. ShutterStock
התחדשות עירונית/ShutterStock

קרית עקרון עולה על מפת ההתחדשות: הועדה המחוזית של מנהל התכנון באזור מרכז אישרה היום (ד') הקמת פרויקט התחדשות עירונית בקרית עקרון. לאחר חתימת הסכם הגג של המועצה, החליטה הועדה לאשר הקמת הפרויקט, המתפרש על שטח של כ-23 דונם ב-2 מתחמים, כאשר התכנית הכוללת התגבשה בזמן של כשנתיים.

הועדה המחוזית של מנהל התכנון באזור המרכז, אישרה לאחרונה את הקמתו של פרויקט פינוי-בינוי ענק בקרית עקרון, כאשר התכנית הכוללת התגבשה בזמן של כשנתיים. הפרויקט שזכה לשם "זוגות צעירים", כולל 4 מתחמים שונים בשטח כולל של כ-23 דונם ונמצא במרכזה של המועצה.

בשני המתחמים, יקימו החברות היזמיות "אגם שביט" ו-"נועם האור" 298 יחידות דיור חדשות ב-7 מבנים, במקום 120 יחידות הדיור הקיימות כיום. בסך הכל אישרה הועדה ל-2 המתחמים הללו 31,890 מ"ר במבנים בני 8-9 קומות הכוללים מרפסות ותמהיל של 20% יחידות דיור קטנות ויצירת חזית מסחרית ברחוב הרצל בהיקף זכויות של 984 מ"ר, כאשר בנוסף היזמים יזכו לקבל קרקע משלימה מהמנהל.

פרויקט אלף ראשון לציון. ראובן קסטרו
התחדשות עירונית/ראובן קסטרו

מדובר על שטח שנמצא מרחוב משה שרת מצפון, רחוב שלמה בן יוסף ממזרח, צמודי קרקע מדרום ורחוב הרצל ממערב, שמסומן בתכנית המתאר הכוללת כמתחם להתחדשות עירונית. כמו כן, ב-2 המתחמים הנוספים אישרה הועדה בכפוף לשינויים ותיקונים את הקמתם 4,269 מ"ר עבור תעסוקה בשטח שנמצא בבעלות רמ"י ומתחם הרביעי, הקמתם של 100 יחידות דיור מוגן במקום 32 היחידות הקיימות כיום.

כאמור, במסגרת תוכנית הגג של הרחבת הישוב קרית עקרון קיבלה המועצה מהמנהל שטח של כ-800 דונם להרחבתו, מתוכם 15% מהזכויות הוקצו לצורך השלמות לפרויקטים של התחדשות עירונית.
פרויקט "מתחם זוגות צעירים" של היזמים המוכרזים מטעם הועדה - "חברת אגם שביט" וחברת "נועם האור", נמצא בתוך המתחם הראשון שאושר במועצה המקומית קרית עקרון. בנוסף, יש לציין כי התוכנית קודמה במסלול רשויות בהן היזם פועל ביחד עם המועצה.

בעלי חברת אגם שביט, עו"ד אביב טסה, מסר לאחר אישורה של הועדה: "מדובר בבשורה אדירה לא רק לקרית עקרון, אלא לכל הפריפריה הגאוגרפית והפריפריה החברתית בישראל, כאשר המנהל מאשר ליזמים קבלת קרקע משלימה בכדי להתמודד עם האתגר הכלכלי. כפי שאנחנו מכירים עד כה, לפרויקטים בפריפריה אין היתכנות כלכלית וכעת נותר לנו לסיים את סוגיית הקרקע המשלימה ואני מצפה שהעניין יושלם באותו הקצב שעברנו עד השלב הזה. כמו כן, הודות לעבודתה של המנהלת להתחדשות עירונית, למועצה המקומית ומהנדסת המועצה לריסה וקסלר, שבה היינו שותפים, התב"ע אושרה בפרק זמן מינימלי לפרויקט של פינוי בינוי בסדר גודל מסוג זה. אני סבור שזאת פריצת דרך משמעותית שתראה ליזמים ולמועצות שניתן למצוא פתרונות יצירתיים בכדי לקדם את ההתחדשות העירונית שכל כך נחוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully