וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ככה מורידים מחירים: הביקוש אכן יורד, אך גם ההיצע הולך ומצטמצם

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 10:22

דיווחי תוצאות הרבעון השני של 2023 ע"י חברות הבניה מציגים תמונת מצב לא מעודדת לשוק הדיור המתקשה שלנו, ולזוגות הצעירים שממתינים לירידת מחירים - כאשר החברות דיווחו על ירידה משמעותית במכירת דירות, אך במקביל גם הבנייה וההיצע הולכים ומצטמצמים

זוג מחפש דירה. ShutterStock
לא ככה מורידים מחירים/ShutterStock

חברות הנדל"ן בישראל דיווחו את תוצאות הרבעון השני של שנת 2023 והציגו תמונת מצב לא מעודדת עבור הקבלנים והרוכשים כאחד. מצד אחד, החברות מציגות כי ברבעון השני חלה ירידה במכירת הדירות, כשהרוכשים ממשיכים לשבת על הגדר בהמתנה לירידת מחירים יותר דרמטית, כנראה. מצד שני, גם הבנייה הולכת ומצטמצמת והיצע הדירות החדשות בשוק יורד גם הוא.

ומה עם יצירת המשוואה של היצע גבוה פלוס ביקוש נמוך שווה הורדת מחירים? שאלה טובה, כרגע נשאיר אותה כשאלה פתוחה, בתקווה שעד סוף הרבעון תהיה לנו גם תשובה טובה לתת.

מוכרות פחות, בונות פחות: חלק מהחברות שדיווחו על ירידה במכירות

אפריקה ישראל

החברה מכרה במהלך הרבעון השני 57 יח"ד בהיקף כספי של כ-221 מיליון שקל כולל מע"מ. ברבעון המקביל אשתקד מכרה החברה (כולל שותפים) 251 יח"ד בהיקף כספי של כ-743 מיליון שקל כולל מע"מ.

מלאי יחידות הדיור שטרם נמכרו בידי החברה, נכון ל-30 ביוני, כולל 346 יח"ד בת"א ועוד 342 יח"ד באזורי ביקוש אחרים בישראל.

צמח המרמן

צמח המרמן מכרה ברבעון השני 21 דירות בהיקף כספי של כ-71 מיליון שקל (חלק החברה כ-27 מיליון שקל), לעומת כ-117 יח"ד בכ-451 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

על פי החברה, הירידה נובעת מהאטה כללית במכירת דירות חדשות במשק ומקיטון משמעותי במלאי הזמין למכירה. יש לציין כי מ-1 ביולי ועד בסמוך לאישור הדוח מכרה החברה 5 יח"ד נוספות בהיקף כספי כולל של 17.6 מיליון שקל (חלק החברה 8. 8 מיליון שקל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אפי קפיטל

חברת אפי קפיטל מציינת שנותר לה מלאי למכירה של 56 דירות בלבד בשלושה פרויקטים אשר נמצאים בשלבי ביצוע בהם היא מחזיקה 100%, ועוד 26 דירות בפרויקט בו היא מחזיקה 50% עם שותף ומרבית המלאי אמור להימסר במהלך שנת 2024.

במהלך הרבעון השני השנה, היא פתחה לשיווק את פרויקט אפי בפארק בנהריה וכן את פרויקט עיר היין שלב ג' באשקלון, בהם היא מכרה 109 דירות (מתוכן 83 דירות במסגרת מחיר למשתכן).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully