וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: רשות מקרקעי ישראל עם מכרז מוצלח בפריפריה

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 10:56

מכרזי רשות מקרקעי ישראל בפריפריה נכשלים בזה אחרי זה, ולכן לראות פתאום הצלחה אדירה זה יוצא דופן במצב השוק הנוכחי, שבהחלט ראויה לציון. מדובר בזוכה אחת שתקים 1,500 דירות במסגרת המכרז, כשלדבריה: זה יגדל ל-2,000

עכו נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
עכו נדל"ן בניינים/ראובן קסטרו

מכרז מוצלח ונדיר בנוף של רשות מקרקעי ישראל. מדובר ברובע חרדי חדש בשכונת שער העיר במזרח עכו. חברת אחת מבית שמש, וול סטון, זכתה אמש (21.8) במכרז רמ"י להקמה של 1,500 יחידות דיור ברובע החרדי החדש, תמורת 67 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח למכרז הן 134 מיליון שקל. בוועד הדיור החרדי צופים כי המכרז יגדל לכ-2,000 יחידות דיור.

ההצלחה האדירה הזאת נחשבת לנדירה בנוף במצב השוק הנוכחי, לאחר כישלונות חוזרים של מכרזי רמ"י בפריפריה.

כפי שדיווחנו לאחרונה, שכונת שער העיר היא שכונה חדשה מעבר לכביש 4 המשלבת עירוב שימושים. השכונה היא חלק מהסכם הגג שנחתם בין ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, משרד השיכון והבינוי ומשרד האוצר, לבניית 17,780 יחידות דיור חדשות בעיר וכמיליון מ"ר של בנייה מסחרית.

בשלב הראשון יוקמו בשערי העיר כ-2,000 יחידות דיור שכבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל. בעירוב שימושים, מקימה קבוצת "אילה אגם" 24,000 מ"ר משרדים ו-7,000 מ"ר מסחר.

פרויקט "אילה שערי עכו". הדמיה: View point,
פרויקט "אילה שערי עכו"/הדמיה: View point

בשנים האחרונות חל שינוי תדמיתי משמעותי בשכונות המזרח של עכו. אם בעבר שכונות המזרח של העיר היו שכונות מזדקנות, ללא אתרי בילוי או נגישות נוחה לים, תוכניות הפיתוח של האזור, בהובלת שכונת "שערי עכו", המשלבת מגורים, מסחר, תעסוקה ובילוי, יהפוך אותו לאזור צעיר ודינאמי.

הפרויקטים המקודמים כעת בשכונה פונים לצעירים המבקשים להישאר בעיר ולשפר את סביבת מגוריהם, ולמשפחות מחוץ לעכו, המחפשות אלטרנטיבה איכותית למגורים באזור המרכז. השכונה נגישה לעורקי תחבורה מרכזיים, ומיקומה קרוב לתחנת הרכבת המתוכננת ולתחנת המטרונית המתוכננת.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני מברך על בחירת היזם הזוכה להקמת כ-1,500 יח"ד בעיר עכו, זהו צעד חשוב בדרך למתן פתרון משמעותי נוסף לדיור איכותי וראוי עבור תושבי האזור. בניית שכונה חדשה תוביל את העיר לשגשוג וצמיחה ולחיזוקה הכלכלי. אני רואה בהשקעה ובפיתוח של כל חבלי הארץ אבן דרך משמעותית לחברה הישראלית. המשרד ימשיך לפעול למען קידום אלפי יח"ד חדשות לצד יישום מגוון פתרונות כחלק מהתכנית אסטרטגית שמגבש המשרד עבור כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל לדיור בר השגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully