וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיות גבוהות: כך הממשלה מתכננת לעמוד ביעדי ייצור החשמל הסולארי

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 14:19

ועדת השרים לענייני פנים אישרה את התוכנית לקידום אנרגיה סולארית בשטחים חקלאיים. על פי התוכנית, יוקצו שטחים להקמת מתקנים אגרו-וולטאיים למטרות מחקר ופיתוח וייבחן השילוב עם הפעילות החקלאית

ועדת השרים לענייני פנים, בראשות שר הפנים משה ארבל, אישרה היום (ב') את תוכנית המתאר הארצית למתקני מחקר ופיתוח אגרו-וולטאיים. ההחלטה תסייע בעידוד אנרגיה מתחדשת בשטחים חקלאיים, כחלק מהחלטת הממשלה לעניין ייצור אנרגיה מתחדשת במשק החשמל.

על פי התוכנית שאושרה היום, יוקצו שטחים להקמת מתקנים אגרו-וולטאיים למטרות מחקר ופיתוח וייבחן השילוב בינם לבין הפעילות החקלאית, תוך התבססות על טכנולוגיות שונות, מגוון גידולים ואזורים גיאוגרפים שונים, בעלי מאפיינים חקלאיים ואקלימיים שונים. זאת, על מנת להביא לייעול השימוש בקרקע תוך מיקסום הערך החקלאי, הסביבתי והאנרגטי.

פאנל סולארי. ShutterStock
פאנל סולארי/ShutterStock

התוכנית עלתה היום לאישור ועדת השרים לאחר עבודת מטה מקיפה של ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) והמועצה הארצית לתכנון ובנייה. התוכנית כוללת כ-125 אתרים בפריסה ארצית ובמגוון טכנולוגיות וגידולים חקלאיים וכן 14 אתרי מו"פ של משרד החקלאות שבהם ניתן להקים מתקנים אגרו-וולטאים.

שר הפנים, משה ארבל: "אישור התוכנית לקידום אנרגיה סולארית בשטחים חקלאיים תציב את ישראל בחזית המדינות הפועלות בתחום ותאפשר עמידה ביעדי ייצור החשמל מהשמש שהציבה הממשלה. ניצול של הקרקע לשימושים נוספים יסייע בשמירה על הנוף והסביבה תוך שימור הגידול החקלאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully